tisdag 27 december 2011

Slappa

Idag är vi eller iallafall större delen av oss fortsatt slappa. Jag får ju lite krupp om det inte händer nåt på flera dagar så jag har dragit igång tvättmaskin och sorterat bland Johns kläder. Sorterat bort sånt han inte kan ha längre och tagit fram det han vuxit i. Det känns lite vemodigt att lägga undan favoritpyjamasar faktiskt, det går så fort!
Färgat håret har jag oxå gjort. Det blev gult så nu ska jag använda silverschampo så det står härliga till för så här kan jag icke se ut!

Det är strålande väder om än något blåsigt men vi ska snart ut och promenera. Herre man har ju ätit som en häst denna jul oxå så det är bara ut och röra på sig!
Igår såg jag att mina rosor på framsidan knoppar så fint, lite sjukt är det ju.

John verkar vara en ganska nöjd liten bebis. När han vaknar på morgonen och jag tittar på honom börjar han skratta. Han har upptäckt sin egen röst och kommer på olika ljud hela tiden. Ibland låter det som han får till ett ord och även om mormor skulle säga att han är väldigt tidig med att prata så förstår vi ju att det är ren slump att han plötsligt säger gnu!

Vet inte om jag skrivit hans senaste mått. Här kommer de iallafall: 63 cm lång och 5555 g tung (lätt), huvudet minns jag inte.

Blir nog en tripp till Sollentuna centrum senare oxå. Lyckades övertala Jocke precis!!!

Ha en bra dag!

Kraaaaaam

5 kommentarer:

  1. Lilla söta i thaipyjamas!!! Roligt att se! Ja jag tycker nog att det är väldigt sjukt med att rosorna knoppas i julhelgen, man kan inte låta bli att undra vart det är på väg, för att låta väldigt gammal ha ha! Plutten väger alltså ha ha ha ha, det var roligt kom jag på! Om du minns?

    Idag har vi också det lugnt här hemma, alla laddar för nyår, lugnet före stormen. Jag upplever det som att nyåret är större här än hemma i Svedala!

    KRAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Vad knäppt med rosorna!!! Blir det ingen vinter alls i år??? Tokigt!!

    Söt i pyjamas!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Men, jag glömde att kommentera ditt hår! Ja, det ser lite gult/guld? ut men det är ju inget som inte går att åtgärda som du skriver. Jag har också gjort det en gång, såg ut som en hel lejonman jag bar runt på.

    KRAM igen!

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni hade det bra i Sollentuna. Jag tycker också att det är lite sorgligt att lägga bort för små kläder, hur kan de växa så fort?!

    Jag förstår om du blir galen när det inte händer nåt. Jag är likadan själv, men jag har inte tagit mig an tvättberget för det.. haha!

    John är såå söt på alla bilder, tycker både jag och Sally.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med om att det smärtar lite att sortera bort urväxta kläder. Speciellt när Simon bara hunnit ha vissa plagg några enstaka gånger.

    Första månaden tyckte jag att jag bara hade en massa bodys och väldigt få byxor. Nu är det tvärt om. Det känns som att han bara har en massa byxor ist.

    I närheten av Huddinge centrum finns en secondhand butik enbart för barn- och babykläder. Man kan bla lämna in själv och få det sålt. Har inte köpt något ännu, men tittade bla på en vinteroverall i stl 74 för 60kr. Ganska överkommligt pris tycker jag.

    Kolla med öppna förskolan om de känner till om det finns något liknande ute i Hässelby-Vällingby.

    Må så gott!
    Kram Ida

    PS. Jag vill egentligen ha vita vintrar med lagom mycket snö och jämn temperatur. Men när jag ser dina vackra rosknoppar startar en liten inre konflikt. För deras skull kan jag tycka att vädret är bra som det är. Det vore ju så tråkigt om de skulle frysa ihjäl nu när de kommit så långt... :/

    SvaraRadera