fredag 16 december 2011

Muffins

Jag lyckades baka två satser muffins igår när John sov på dagen. Han brukar inte sova så länge om det inte är i rullande vagn. När jag hade gjort första satsen klart så chansade jag alltså och hann. Men när glasyren skulle på vaknade han och blev snabbt på dåligt humör för att jag inte plockade upp honom direkt... Bortskämda unge! Så glasyren blev lite lidande.

Jocke är min största kritiker i köket. (Han tror han är Gordon Ramsey bara för att han har några riktigt goda rätter i registret.) Men jag fick nog gott betyg för han åt 8 st muffins på raken!

Appropå Gordon så har vi följt den Amerikanska "Masterchef" på trean. Det är riktigt kul. Igår var det final och den jag hejade på vann. Man blir väldigt inspirerad att laga mat.

Idag ska jag fika med min granne och deras 2,5 veckor gamla dotter.
Sen tänkte jag ge mig ut på promenix. Skönt med fredag även om jag inte jobbar så är det trevligt att Jocke blir ledig med oss.

Dåligt med Johnbilder idag men håll till godo.

Ha en go helg!

Kraaaaam

4 kommentarer:

  1. Grymma muffins :o) Skulle också gärna vräka i mig åtta stycken!!!! Började se Amerikanska MC, men det glömdes bort allt för många avsnitt :o( Vill gärna veta vem som vann dock!!

    Söt liten John i söta små kläder!! Ha en jättehärlig fredag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad söt han är i muminkläder! Jag måste köpa lite mumingrejer till prinsessan, hon har ju ingen snäll moster att få muminkläder av :)
    Mysigt med en liten bebis och jag tycker också att det är skönt med helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmums så gott med muffins men jag skrattade åt Gordons intag, 8 stycken, herre min je att han får i sig så pass den där killen! Mumin har alltid varit en favoritsagofigur i mitt liv så den var ju självklart det sötaste jag sett på länge, den bodyn med dessutom den sötaste minstingen i. Känner mig lite rörig efter en Drajja, ursäkta om jag är det. Är trött och vill sova, klockan är 19 på en fredag kväll????!!!! Det går ju inte,,,,

    Jorå Marcus sover i soffan, ser ljust på vår fredag,,,,

    KRAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Vilka fina muffins, läste för Birk att Jocke ätit åtta stycken, han skrattade gott.

    Men om man bakat eller lagat mat finns det inget bättre betyg än att folk äter en massa, då blir man glad.

    SvaraRadera