fredag 16 december 2011

Lustigt sammanträffande

Idag upptäckte jag något roligt.
Som ni alla vet har jag ju kräkfobi. Och i dessa tider alltså på vinterhalvåret så är jag ju lite extra vaksam (larvigt jag vet men strunt i det). Ikväll när vi hade ätit så fick jag för mig att jag kanske mådde lite illa och magen rumlade runt (den innehöll 2 lussebullar, 1 muffins, 2 pepparkakor och 1 villastadsallad.) Så egentligen inte så konstigt att den levde loppan. Hur som haver blev jag nojjig. Kom på att jag har motilium hemma (de jag kallat egyptiska piller förut). Letade reda på dessa men ville surfa på om man kan amma och äta dessa. Rådgör med läkare var svaret på svenska sidorna. Sökte på engelska (de finns ju inte i Sverige) och fick då upp massor med sidor om hur motilium, förutom sin huvuduppgift som är magbekymmer, används till att öka bröstmjölksproduktionen. Jag som de senaste veckorna försökt göra just det. Haha älskar motilium ännu mer. Sorry för långt utlägg men hur ofta har man sån tur??? Så jag tog glatt två piller och glömde genast bort att jag kanske hade mått lite illa!

Nog om det. Var hos grannen och fikade idag. Det var där alla mumsgrejer intogs. Hennes nästan 3 veckor gamla dotter var nästan lika stor som John.

Efter fikan gick jag på promenad men det började spöregna så den blev bara 4 km lång.

Sen blev det fredagsmys och idag kollade vi på "På spåret" och sen "Hangover 2" för att väga upp pensionärskänslorna.

Sov gott eller god morgon!

Kramar

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen en stor treveckorstjej! Jag tycker John ska hålla sig till Sally istället för den där jätten, haha :)
    Coolt med tabletterna!

    Vi hade tänkt hyra baksmällan 2 (jag vet ju inte hur man laddar hem..) igår men så blev vi lite fredagströtta och sket i det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var en stor tjeja men tänk så olika det är i början som sedan jämnar ut sig med tiden! Vid ett år är kanske John större än sin tjejkompis;o) Jag tyckte Hangover 2 var en riktigt usel rulle, vad tyckte du? Hur var det med de där pillrena, finns de här hos oss?

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Lustigt att hon nästan är lika stor (tycker nästan hon ser större ut än John.. ha ha).

    Hangover 2 var inte min favorit heller. Tyckte inte den var direkt bra.

    Kul med pillrena! Ibland ska man ha tur :o)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Men är det en stor tjej? För John är väl inte så liten? Håller med om att de ser jämnstora ut. Han är i alla fall sötast :-)

    SvaraRadera