torsdag 8 december 2011

När trollmor har lagt...

Ja då ligger man här helt ovetandes hur denna natt kommer att bli. Han har inte bjussat på några sköna nätter de senaste dygnen. Han är iof lite förkyld. Medan jag missbrukar nässpray så får han lite klenare koksaltdroppar så han kan andas och äta samtidigt. Samtidigt som man blir sjukt frustrerad av att vakna varannan till varje timme så tycker man ju synd om det lilla livet.

Imorgon ska jag träffa en tjej från mammagruppen och ta en promenad. Ska bli trevligt. Hon är nyinflyttad i Hässelby så jag får visa henne runt.

I helgen bär det av till Trollhättan! Vi ska baka pepparkakor och träffa alla.
Jag är faktiskt lite nervös eftersom det blir första gången vi sover borta med John. Det ska nog gå bra.

Sov gott eller god morgon!

Kraaaaaaam

5 kommentarer:

  1. Men han är så söt, sa just till Sara att jag längtar efter John, vill mysa lite med honom. schysst han han har fått ta han om "makten" :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Simon är också jätteförkyld och hostar och har sig. Jag kan rekomendera att införskaffa en nässug och näsdroppar. Hela Huddinge hör när Simon protesterar när jag går lös med nässugen. Även om det är hjärtskärande att höra honom skrika är det värt det när man vet att han sedan kan andas ordentligt efteråt.
    Krya på dig, John! önskar sysslingen Simon och mamma Ida

    SvaraRadera
  3. Åh va roliga bilder, så söt han är plutten. Han är verkligen en mix av er två, så kul att se. Jobbigt när de inte sover de små, det kan jag minnas tydligt det där när man ska gå och lägga sig och man vet inte om man ska få sova 10 min eller en timme. Lite tärande är det allt. Men det är ju övergående...

    Kul med en ny vän i H-by!!!
    KRAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Söt, söt, söt!! Jättekul med bilder på när han "sitter" i fotöljen :o)

    Jag hoppas att natten blev bättre än förväntat. Inte roligt med förkylningar!!

    Vad roligt att du har hittat en vän i mammagruppen. Hoppas att ni får en trevlig rundvandring i H-by!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  5. Lilla myskillen, det är så sött när de vilar kinderna på axlarna :)
    Hoppas ni får en mysig promenad, det blev ju skapligt väder tillslut.
    Ja det där men sömn vet man aldrig och ibland är det så förbannat svårt att somna själv när avkomman väl somnat.

    Kraam

    SvaraRadera