söndag 19 december 2010

mums

Igår for jag och Jocke in till stan för att köpa några julklappar. Vi åkte utan att äta frukost först för vi skulle äta brunch på Mornington hotell på Nybrogatan. Hade hört att de har en ljuvlig buffé. Och det stämde verkligen!


Min första tallrik med blandat smått o gott. Åt inte hela bageln... Dumt att bli mätt på bröd.



Jockes tallrik. Lite suddig bild. Ni ser nog vad det är. En jätte söt minihamburgare som smakade ljuvligt ser ni med tandpetaren i.



Dessertbordet var väldigt trevligt. Det ni ser är minipannkakor (godaste efter mormors jag ätit) pepparkakspannakotta, chokladmousse och blåbärspaj.



Jag åt givetvis oxå ägg och bacon men en bild räcker.

Sen var vi mätta till åtta på kvällen.

Idag ska gran inhandlas. Gud så mysigt. Kanske en glögg på det!

Ha en skön söndag!

4 kommentarer:

  1. Oj så gott allt såg ut men godast lät nog ändå pepparkakspannacotta!!!!!Det lät fantastiskt! Jag drömmer om brucher ibland och det ska finnas några riktigt fina här också, ¨på några av de bästa hotellen. Måste prova nångång! KRAAAM och trevlig 4:e advent.ANN

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tallrikar, och vilken ljuvlig frukost, väl värd att hoppa över hemma för.

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh vad gott!!! Detta måste jag också göra någon gång!! Ljuvligt, ljuvligt...

    Det ska bli jättemysigt att stråla samman och handla liten gran idag :o)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Vilken frukost! Det var någonting att ta efter. Hoppas du hittade de julklappar som skulle inhandlas. Det är verkligen julkänsla i stan med all snö. Hoppas ni hittade en fin gran. Kram kram mamma

    SvaraRadera