tisdag 26 maj 2009

Sommar, sommar, sommaaaaaar

Med vädret utanför fönstret kan jag inte låta bli att tänka på midsommar. Denna härliga högtid!
För vissa är detta Johannes döpares dag men jag har valt att bortse från det och focusera på det jag gillar.

Jag satt och rensade i min privata mail och hittade ett mail från 2007. Avsändare var mina två storasystrar. En förteckning på mat och dryck till midsommar fördelat per familj. Inget har egentligen ändrats sen dess förutom att kringpersonerna byts ut men kärnan är kvar.
Jag blev genast hungrig när jag läste om all festlig mat som dukas upp vid 12-12.30.

År 2007 var ett speciellt år för oss eller kanske främst för Siss S då hon bakade en tårta som tog hem första pris i tårttävlingen. Jag tror att folk i Nynäshamn stannade upp för ett ögonblick när det hörde ett högt vrål från Muskö. Det förstod nog ganska snabbt att tävlingen var avgjord då och att rätt tårts vunnit!

2008 blev det således vår tur att sitta i juryn eller barnen iallafall. 5 jurymedlemmar ska samsas och det gick vägen. Men jag minns inte vem/vilka som vann. Oviktigt när det inte var vi!

Så detta år är det dags att tävla igen och jag har faktiskt surfat recept. Tänkte att jag kanske kunde vara behjälplig i år. Jag har hittat ett recept som fick det att kittla i smaklökarna.
Men det får förbli hemligt ännu... vet inte vilka spioner som finns där ute.




3 kommentarer:

  1. HA HA HA.. vill inte ensam ta åt mig äran för vinsten..däremot var det fan det högsta vrålen som någonsin har hörts på Muskö!! Tänk att vi alla skrek i typ fem minuter.. HA HA...

    Ser fram emot att läsa ditt nya hemliga recept!!! HA HA

    SvaraRadera
  2. Nu har det varit tomt på inlägg på din blogg aaaaaaaldeles för länge. Hoppas du hade kul igår kväll!!

    Kram Siss.S

    SvaraRadera
  3. jag håller med dig det är dags nu!

    SvaraRadera