måndag 25 maj 2009

Det är fint väder...

Efter en väldigt lugn och skön helg (bortsett från storstädning med tandborste som främsta verktyg) är det alltså måndag igen. Eftersom jag är på ett nytt jobb är det inte tråkigt att slänga benen över sängkanten på morgonen. Jo visst jag skulle gärna sovit tills jag vaknade självmant men det är ändå okej. Dock har jag fått en hosta från helvetet så jag är väldigt trött.
På dagarna hostar jag en del men inte så farligt men när natten kommer så är det precis som att en liten djävul sitter med fjädrar i halsen på mig och killar så jag nästan svimmar av hostattackerna. Varför händer detta på nattetid, jag blir syr (läs med finsk brytning så blir det lättsammare)?



Idag är en ny sån där "nu-ska-jag-ändra-min-livsstil-dag"! Jag satt igår hos min nageltjej (tidigare guldmedaljör i SM i Bodyfitness) och pratade igenom hur jag ska snygga till min figur lagom till semestern. Så nu ska jag rapportera till henne en gång i veckan vad jag stoppar i mig och varför, jag ska även ta med min träning. Jag får inte komma tillbaka och göra mina naglar om jag inte har gått ner i vikt. Finns ju andra nageltjejer att gå till... =)
Nä nu ska jag verkligen försöka skärpa mig. Jag känner att jag bara klagar och klagar men det är ju inte någon som kommer komma fram till mig och säga:
"-Jag kan svinga med mitt trollspö så kommer du att vara snygg resten av ditt liv och aldrig behöva tänka på mat eller träning." Och om det finns någon som kan trolla så kan ni maila mig på jobbet (jag kan även läsa mina mail i mobilen) dygnet runt.

Nedräkningen kan börja...

5 kommentarer:

  1. JAG VILL OCKSÅ TRÄFFA DENNA FE!!!!!

    Fattar inte att jag vid 36-års ålder fortfarande tror att hon ska komma förbi en dag!!!

    Please, inspire me... jag vill försöka hänga på din livsstil :)

    Kram Siss.S

    SvaraRadera
  2. Då följer du men på promenad idag! =)

    SvaraRadera
  3. Skratt, det var snabba vändningar.... visst visst, en liten hundrastning ska väl gå för sig :)

    SvaraRadera
  4. Denna hosta från hell har jag också stött på! Den är jävulsk?

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju underbart väder... jag promenerar till dig så tar vi ett varv runt tempeludden... låter bra??

    SvaraRadera