onsdag 20 maj 2009

En halv dag...


Idag har de flesta halvdag och man skulle kunna tro att det har att göra med att Jesus ska flyga imorgon. Men det är ju för att jag ska kunna fira min namnsdag ordentligt idag och inte behöva tänka på att gå till jobbet imorgon. Så nu fick jag det sagt oxå. =)

Imorse tryckte jag på snooze 2 ggr för mkt men tänkte att det skulle vara mindre trafik eftersom det är halvdag idag... men så fel jag hade. Det kändes lite grann som jag var med i en sån där utbildning poliserna får där det dyker upp saker från ingenstans och man måste vara snabb i sina beslut. Trasslet började redan i Vällingby. Jag har precis tankat och tog en genväg men genväg=senväg. Det var en enfilig väg och en bil som stått parkerad längs med gatan skulle iväg. Det står en bil och väntar på att få ta den platsen när en annan bil svänger in och ställer sig på tvären och ska sno platsen mitt framför ögonen på den som väntar. Jag kom inte förbi och jag blir lite irriterad... ni som känner mig vet hur jag blir. Jag hängde mig på tutan men bimbon i bilen rörde sig inte. Jag åker upp så min grill är "in her face" och tutar igen samtidigt som jag skjuter blixtar med blicken (jag är superhjälte) och hon har inget val hon måste flytta sig.

Färden går vidare... jag kommer till Åkeshof och inser att folk inte har tagit ledigt idag så jag måste åka en till genväg. Kommer fram till en duktigt trafikerad korsning och där har en bil precis kört rakt in i trafikljusstolpen och en lastbil är inblandad som nu står mitt i korsningen.

Här blir jag inte irriterad men lite stressad. Efter en stund kan lastbilen flytta på sig och jag får grönt ljus. Framför mig har jag en människa som måste vara mer nyfiken än mig för han/hon kör inte... han/hon är helt upptagen med att titta på olyckan, så återigen måste jag använda mitt signalhorn. Han/hon sniglar sig fram och jag får rött ljus!!!


En stund senare har jag kommit en bit in i äppelviken när en bil kastar sig ut framför mig från sin utfart, jag får tvärnita... men denna gång lät jag bli tutan... men ni kan tänka er att jag kanske får lägga några 20-lappar i svärburken. =) Man tror då att denna person har ganska bråttom men icke... på 50-väg är det tydligen helt ok att köra mellan 30-35...ARGHHH... Men jag kan inget göra... finns ingen möjlighet till omkörning. Som tur va svänger bilen av efter en stund.


Framme vid Fridhemsplan är det riktigt trögt. Vid den stora korsningen går det sakta. Jag kör ut i korsningen och det tar totalstopp. JAG STÅR MITT I KORSNINGEN och det blir grönt för de andra. Jag blockerar verkligen båda färdriktningarna. Så jag får helt enkelt avvika och ta en sväng runt kvarteret och sen göra en u-sväng så jag kommer på rätt bana igen.


Herregud vilken morgon. Men jag kom bara 2 minuter försent.


Tut tut..

1 kommentar:

  1. Grattis på namnsdagen!!!

    Fy vilken hemsk morgon, tur att du kom oskadd till jobbet :)

    Kram Siss.S

    SvaraRadera