fredag 29 maj 2009

Carpe diem, glöm morgondagen...

Sitter med tom blick och funderar lite. Ibland har man så roligt att man glömmer bort att det finns en morgondag. Jag var ute igår med kollegor på en branschtillställning. Massa fd kollegor och även vänner på plats. Drinkbiljetterna fullkomligt regnar över oss alla. Först tog det mig en halvtimme att överhuvudtaget komma fram till baren för att jag träffade så mkt trevliga människor på vägen. Men sen fick jag ett glas rosé i handen och allt var i sin ordning. Sen startade minglet på allvar... runt runt runt och prata med allt och alla. Efter ca. 40 minuter har jag min första fläck rosé på min nya vita klänning... det var så mkt folk så man knuffades runt och då blir det lätt att det skvilpar över. Nästa gång ska jag ha svart på mig. =)

Senare på kvällen drog ett 8'a-mannaband igång och jag var inte sen upp att svänga mina lurviga. Givetvis var det en hel del styrdans... verkligen inte min grej. Hade jag varit liten och lätt som en fjäder hade det nog inte varit några problem att svepa runt mig på dancefloret men så är ju inte verkligheten. Efter ett par övertramp så tackade jag allra ödmjukast och höll mig till ensamdans. MYCKET bättre!

Flera timmar senare bar det av hemmåt. Jag kände mig nöjd med kvällen och klockan var kvart i ett. Plötsligt får jag rysningar i hela kroppen... det slog mig med en hård smäll i bakhuvudet.... Det kommer en morgondag och det är en jobbdag. Huva hur ska jag orka upp ur sängen... och va sjutton ska jag ha på mig imorgon??? Jag hör ju till den typ av människor som väljer ut min outfit med omsorg på kvällen så jag slipper stressa med det på morgonen. Men just den här kvällen blev det inte så. När jag kom hem var J vaken och ganska pigg. Jag sa godnatt och damp ner i sängen. Somnade så fort att jag inte ens kände kudden mot huvudet.
Klockan ringer... snooze, snooze, snooze, snooze, snooze... nä jag måste upp. In i duschen på med en gnutta smink och sen.. VAD SKA JAG SÄTTA PÅ MIG FÖR KLÄDER? Eftersom jag har bråttom hinner jag inte prova olika alternativ. Det blir en dålig kombination av jeans och en svart topp med en lila stickad bolero. När jag skriver det så här så kanske det inte låter så tokigt men jag lovar er att ett par svarta braxor hade varit tusen ggr bättre. Jeansen sitter inte ens snyggt på mig. Men vi har ju casual friday så det gör inte så mkt.















4 kommentarer:

  1. Det låter ju som du hade en trevlig kväll i alla fall :) Tror nog att du är ganska så snygg i dina jeans ändå... :)

    Kram Siss.S

    SvaraRadera
  2. Tack ja det är helt okej... men jag skulle ha valt något annat om jag hade haft bättre med tid! =)Det ser förövrigt ut som att kvällen aw är inställd. Men jag återkommer i frågan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är säkert söt som en karamell med lite lila där också....

    kram Siss.A

    SvaraRadera
  4. Tack nu känner jag mig jätte fin!

    SvaraRadera