fredag 22 maj 2009

en klämd dag

Idag tog det mig exakt 17 minuter med bil till jobbet för alla andra i Sverige är lediga idag.. eller ja inte alla men det är min bitterhet som träder fram och då är det mig det är synd om.
Men vädret är ju riktigt dåligt så det gör inte så mkt.

Gällande just vädret... det här med klimatfrågan skulle jag vilja ta upp. Är det inte så att det snackas om att det blir varmare och varmare... isar smälter och isbjörnar blir bostadslösa.
Okej jag lider givetvis med alla djur som far illa... (nej är inte vegan) men jag skulle inte ha nåt emot om Sverige skulle bli lite varmare. Vintern skulle starta 13/12 för att sedan "rasa" 20/1. Då skulle jag nog trivas riktigt bra.. bäst oxå om hösten är 2 veckor med regn och rusk.
Men det är klart man uppskattar kanske sommaren mer och man inte ser den så ofta. =)
Nog om det.

Det är ju till trots fredag och man kan ju undra vad kvällen bär med sig. Kanske en dejt med mina storasystrar??

2 kommentarer:

  1. Hade gärna haft en date med dig, men jag är sjuk!! Så trist!! Vi höres per tele..

    Kram Siss.S

    SvaraRadera
  2. Och jag har en date med Nenne....nu tycker jag det belv lite ensamt för dig. Vi hörs lite senare.

    Kram Siss. A

    SvaraRadera