fredag 15 maj 2009

Kort och gott fredag..


Jag har idag suttit och garvat läppen av mig åt den grekiska guden som tävlar för just grekland i ESC. Alltså kom igen... ge killen lite mer tyg. Visst han har en bräda som han inte behöver skämmas för men stylisten kan ju byta yrke.
Såg semifinalen igår när jag var hos syrran och fixade hennes 2 gråa hårstrån. =)
I vissa länder måste de vara totalt tondöva... deras bidrag måste ha mutat sin väg fram till ESC... ser inga andra möjligheter.
En annan sak som är lite knas tycker jag är Georgiens bidrag som blev diskat för att de anspelade på Putin. Då måste stora starka Ryssland sätta ner foten för skämt och ironi går inte hem. Referängen går så här:

"We don’t wanna put in
The negative move,
It’s killin’ the groove."

http://www.youtube.com/watch?v=wj5s0OedYgY

Stackars Putin... kriga mot länder som kan ta till så här grova påhopp.
Nu kanske han har lärt sig en läxa.

Hela ESC är ju tydligen politiskt... men va faan ... ursäkta språket... bara för att Polen röstar på Ryssland så lovar väl inte Ryssland att vara snälla mot Polen när det kommer till krig. LARV!!!

Nu går jag hem!


1 kommentar:

  1. Ha ha, ja det ska bli en fröjd att få se det obefintliga tyget en gång till, för att inte tala om hans oerhört fina dans!!!

    Kram Siss.S
    (som hade betydligt fler än två grå hårstrån, nu är jag svart i hela pannan istället).

    SvaraRadera