torsdag 24 september 2009

Trött i ögat


Idag är jag lite lätt mörbultad. Det var jätte kul igår. Efter lunchen blev vi indelade i två grupper.
När lagen delades in var jag och "pudrade näsan" så jag kunde inte styra över vilken grupp jag ville tillhöra. Men jag måste säga att jag blev mkt nöjd. Jag och Anna (samma ålder) var enda tjejerna i vår grupp och killarna är stridspittar vilket innebär att de inte var någon som var rädd för fart och fläkt. Vi fick börja med att åka ribbåt i en timme eftersom det inte gick att vara alla på trimaranen. Ribbåt var jätte kul och vi skrek "högre fart, mer vågor" hela vägen.
>
När det gått en timme åkte vi mot trimaranen och de andra. Vi satt och tittade på när de gjorde sina sista vändor. Båten lyfte och gick på bakre delen av ena sidopontonen och resten var uppe i luften så när som på den där grejen under båten som sticker ner (kan inte för mitt liv komma på vad det heter just nu, centerbord kanske????) som på bilden ovan. Då fick jag lite pirr i magen.
Vi la ribbåten på sidan av trimaranen och bytte plats med de andra.
Sen satte vi av. Vi satt på nät som går från mittenpartiet och ut till pontonerna på vardera sida.
Sen när vi svängde fick vi skutta över till andra sidan och fram å tillbaka. Men man hann ju ligga i nätet och titta ner i vattnet som forsade förbi under oss. När vi fick vind och lyfte var vi som högst 9 meter ovanför vattenytan och när jag tittade på mittenpartiet av båten så såg jag att även centerbordet var helt över vatten. Det var en mäktig känsla att sitta där i nätet och titta på när besättningsmännen jobbade och lyfte oss så högt. Vi fick turas om att hjälpa till att veva (när två står på varsin sida om en vev och vevar som galningar) men jag hoppade över det och sa att jag är väldigt svag i armarna. =) Jag ville ju sitta i nätet och njuta. Vi var uppe i 30 knop som mest och det var 2 knop snabbare än den andra gruppen. Så plötsligt var vi vinnare i en obefintlig tävling. Kul! Hmmm.
>
Sen blev vi skjutsade av ribbåten till middagen. Vi satt och tog en fördrink i solen innan vi klev in och satte oss till bords. Alla var rosiga om kinderna och såg galna ut i håret (det blåste ju ganska mkt i går).
>
Middagen var väldigt god. Och sen satt vi och snackade massor innan det blev hemgång. Jag var hemma strax efter 01.
>
Imorse visste jag knappt var jag va när jag vaknade. Har varit lite av en zombie idag. Det tar på krafterna att vara på sjön och lägga sig sent. På lunchen var jag dock och tränade för det enda lunchsällskapet som fanns på kontoret när jag kom tillbaka från kundbesök skulle gå och träna så jag följde med. Jag trodde att jag skulle kräkas och dö men jag höll ut en halvtimme på crosstrainern. Det var inte en likadan maskin som jag är van vid så jag fattade först inte varför det kändes så tungt (trodde kanske att jag var så trött) men insåg sen att jag hade ställt in maskinen på jätte tungt motstånd. Kämpade med det i 10 minuter innan jag fattade. Ställde om och det gick bättre.
>
När jag kom tillbaka till kontoret kom Lena och gastade att det är min tur nu. Jag är trög i bollen idag så jag frågade "min tur vaddå?". "Ja du ska få massage". UNDERBART! Så jag fick en halvtimmes ljuvlig massage. Precis vad jag behövde idag.
>
Ikväll är soffan min bästis. Kan bli Heroes för hela slanten ikväll.
>
Kram på er

5 kommentarer:

  1. Tycker det låter som en superdag, och vilken lycka att få en massage dagen efter.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag är glad att det var din kick-off som gillar sånt och inte min, jag hade dött! Eller möjligvis gråtit och gått hem..., men det lät som en härligt för dig!!! KRAM Ann

    SvaraRadera
  3. Vad härlig dag du fick, och underbart med massage efteråt! Hoppas kvällen i soffan var skön! Grejen under båten torde vara kölen ;o)
    KRAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Efter lite surfning hittade jag vad det var. Det heter köl om det är på en vanlig segelbåt. Men är det en flerskrovsbåt, som katamaran eller trimaran, så heter det tydligen centerbord. Jag hörde så många båttermer som jag inte hört tidigare så det var en lyckad gissning på nåt av alla ord. Kram Siss C

    SvaraRadera