måndag 7 september 2009

Fy vilken trist dag.

Men jag har haft en skön och trevlig helg. I fredags träffade jag Siss S och Nanc... vi intog en trevlig middag som Siss S tillagat (receptet tack). Ett par glas vin slank innanför västen oxå. Det var helg och det skulle firas. =) Jag var ganska trött så jag bröt upp vid 00.20 tror jag.
Vaknade ganska utvilad på lördagen och gick upp och åt frukost vid 10-tiden.
Jocke har blivit sjuk så det var givetvis ganska synd om honom... host host... svininfluensa... host. Så jag packade väskan och åkte till vällingby och deltog i ett corepass på 30 min.. hade ingen större hemlängtan efter så jag ställde mig på crosstrainern i 15 min.


När jag kom hem var det mörkläggning hemma. En ynklig karl satt i soffan och tittade på tv.
Lite snor och hosta är väl inte så farligt men ojojoj va synd det var om honom.
En kvart senare ringde hans kompis och ville att han skulle komma dit en stund... arbeta sa Jocke... leka med radiostyrd bil förstod jag.

Han drog iväg och jag tog platsen i soffan. Lite senare kom Siss S med familj och hämtade upp mig så spelade vi Tennis allihopa på samma bana. Det var jätte mysigt och jag blev svettig igen.

När Jocke kom hem åkte vi till Siss S och åt tacos innan männen begav sig hem till oss för att titta på kvällens fotboll. Även MW med barn intog plats i vår soffa. Jag och Siss S var inte så intresserade så vi stannade kavr och såg på film och åt grönsaker med dipp. Jätte nice.
Sen var vi så trötta så jag åkte hem. Hemma var Wii i full gång. Jag satte mig en stund och tittade på... det nya Wii är riktigt kul. Efter ett tag tog sjukdomen överhand i Jockes fall och han tackade för sig och gick och la sig. Så det blev en ganska tidig kväll. Skönt.

Igår var jag och kanske 95% av Sveriges befolkning på IKEA. Och jag skulle till den värsta avdelningen av alla... barnavdelningen. Jag köpte en metallgrind så Ariel inte ska kunna bita sig igenom. Det tog mig 20 min att hitta rätt och då blev jag ändå hänvisad ner till lagret. Kunde det ha sagt det från början.. jag som gick in den vägen... och blev hänvisad upp.

Kl. 15.30 klev jag in i salen på sats för en sväng danceaerobics. Jag hade ju ingen aning om att det var sista passet med den koreografin så jag blev först arg på att de flesta var så mkt bättre än mig. Jag måste inte vara bäst men när jag såg en 65-årig tant ta stegen som en stjärna blev jag konfunderad. Jag vart tvungen och fråga när jag gick ut när de skulle börja nästa koreografi och då sa hon: - Det var sista gången idag, nytt nästa söndag.
Ahh då kan jag ge det en chans till. Det är ju bra musik så det gör det roligare.

Så till idag. Jag var och simmade i vanlig ordning imorse, inga konstigheter (Håkan citat).
Möte som vanligt måndag morgon.
Kl. 10.30 var jag hos min öronläkare. Vi skrattar ju bara när vi ser varann nu. Han får nästan komma på min födelsedag nästa gång så många ggr som jag varit där är det nästa ohyfsat att inte bjuda honom. =) Inget nytt på öronfronten... en ny omgång droppar, ny sort denna gång.

Kom tillbaka lagom till lunchen. Intogs i huset med några kollegor som promt ville tillbaka till sina datorer så jag gick själv upp i solen på taket med en bok. Lite trist men ganska skönt.

Nu ska jag ta nya tag... dagen kanske känns bättre för varje minut som tar slut... =)

5 kommentarer:

  1. Men det lät väl inte så tråkigt?! Det var väl lunchen då. Alltid trist att äta själv. Man kan bli riktigt deppig av det. Men en bok i handen underlättar ju mycket. Så avis på att du simmar! Det låter så himla skönt. Kram Y

    SvaraRadera
  2. Nä det är kanske bara mer känslan av en trist dag! =) Kram Siss C

    SvaraRadera
  3. Tycker det sammantaget lät ganska bra, och hej hopp vad du hinner med mycket du.

    SvaraRadera
  4. Skrattade gott åt din örondoktor som skulle med på födelsedagen, det passar ju bra med tanke på att du fyller jämt nästa gång, då kan han ju få ta med ett sällskap också?

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte heller dagen lät så hemsk :o)
    Idag håller jag en tumme för att du inte känner dig krasslig.
    KRAM

    SvaraRadera