onsdag 23 september 2009

Kick off

Idag är det dags för Kick off med jobbet. Det ska bli kul att komma från kontoret och lära känna mina kollegor lite bättre. Vi ska först äta lunch på J i Nacka, därefter lite konferens och motivationsföreläsning (zzzzzzzzz). Sen kommer vi till dagens höjdpunkt. Vi ska segla Trimaran.
Jag är ju en surfare så jag blev ju givetvis tvungen att surfaTrimaran för att se hur de ser ut.
Första bilden jag fick upp är den ni kan beskåda nedan. Åhhh va sugen jag blev på att segla nu.


Efter seglingen (om vi överlever) ska vi äta på Djurgårdsbrunn. De sköna är att vi alla är klädda för segling så jag behövde inte tänka på kläder. Jag är inte så förtjust i kläder just nu. Mest för att jag är trött på alla mina kläder men oxå för att det ändå börjar så sakteligen hända något med min kropp efter all träning så inga kläder sitter perfekt. Jag är nu mellan storlekar i min garderob. MYCKET ska jag säga är fortfarande för litet men vissa kläder gör att jag ser större ut och det är inte heller kul. Nog om det.

Igår hade jag en värdelös dag. Jag gjorde mitt sämsta genom tiderna kundbesök där det kändes som jag var på mitt första besök. Jag tappade tråden helt när inte kunden svarade på frågorna jag ställde. Bläää! Sen råkade jag svara på ett mail som var menat till en kollega men hela avdelningen fick det... tur att jag inte skrev nåt elakt om någon. =) Men ändå jag fick små snälla påpekanden att man ska passa sig för att göra så. Jag ville bara gräva ner mig.

Idag hade jag då förberett mig ordentligt för nästa kundbesök och jag var så laddad. Då ringer en kollega till kunden och berättade att hon var sjuk. Jaha då fick jag inte min välbehövda revanch.
Men vi ska ju snart iväg med jobbet så jag slapp stressa iallafall. Inget ont som inte för något gott med sig!

Segla lugnt!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en trevlig kick-off och att det går bättre än på bilden :o)
    KRAAM

    SvaraRadera
  2. Men... att du inte hör av dig. Jag jobbar vid J och har utsikt över alla trimaraner som seglar här ute. Ser en nu faktiskt, kanske är det du??? Cool grej i alla fall och en fantastisk dag för segling. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också ett par kollegor som var på J och åt idag. De sa att det satt ett stort sällskap på långbord där. Trimaranen utanför går ganska snabbt ser det ut som... Jag var ute på terassen och skulle fota er, men kameran dog. OJ!!! Nu reste sig båten upp på en köl... Spännande!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni fick en trevlig kick-off!!! KRAM ANN

    SvaraRadera
  5. Y: Ja vi satt vid långbord. =)
    Båten gick i 30 knop!!! Kram Siss C

    SvaraRadera
  6. Det Måste ha varit ganska häftigt, men lite läskigt oxå, men jag hade gärna hängt på.

    SvaraRadera