tisdag 15 september 2009

lite hjälp..



Just nu sitter jag hemma hos Carina och Micke och är barnvakt. De är helt inne i Bolibompa så jag känner mig nästan ivägen. Hihi. De är ju enäggstvillingar så jag måste titta noga innan jag gissar namn. Den ena har nämligen en extremt lite prick på kinden. Det roliga är ju att de tycker att det är lite kul när man gissar fel... eller så förekommer de mig när de ser att jag tvekar.

Micke har gjort Thaimat till mig som jag ska inta när tjejerna äter kvällsmål. Ja ni läste rätt. De har nämligen som tradition att äta mackor senare på kvällen. Varför fick inte jag det när jag var liten. Jag minns att vi träffade en familj på någon av många campingresor som åt kvällsmål... jag var sååå avundsjuk.
Hur som helst ser jag med hungrig mage fram emot thaimaten. Snällt av Micke att laga det.

Igår färgade jag håret och klippte mig. Jag passade även på att färga ögonbrynen. Men när man färgar brynen så fastnar ju alltid lite färg på huden. Jag som inte hade bil fick glatt sätta mig på t-banan och se ut som en förvånad clown. Ja herre vad jag såg ut. Fin i håret men förjävlig i facet. Sara väntade t.o.m. på mig vid Åkeshov för att få beskåda. Jag fick medhåll om clown så ni förstår att jag satt så på t-banan från rådhuset till fridhemsplan där jag var tvungen att byta t-bana. Massor med folk i rusningstrafik. Jag kände mig som en blyg finnig tonåring som försökte dölja ansiktet.

Ha en trevlig kväll!

Kram

4 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen lite clown-varning på dig :o) Hoppas att det var bätre idag så att du slapp gömma facet hela dagen!
    KRAM Siss.S

    SvaraRadera
  2. *S* men vi hoppas det gick bort sen. Och kvällsmål är sunt, nattfastan skall ej bli för lång, vilket den blir om middagen intas vid 18 och morgonmålet vid 7, det mår inte kroppen bra av, då hinner den sätta sig på läge för att spara, då det verkar som det är svält på g.

    SvaraRadera
  3. Tack Nanc... kanske kommer att börja med lite kvällsmål själv. =) Kram Siss C

    SvaraRadera
  4. Det hade varit på sin plats att lägga ut ett litet bildbevis på clownansiktetn. Hahahaha!!! Kul läsning i alla fall. Kram

    SvaraRadera