måndag 14 september 2009

Kommer inte på någon rubrik...

Så var det montag igen... varför känns det som att måndagarna är fler än fredagar, lördagar och söndagar sammantaget?? Jag vet att det är omöjligt men ändå, så känns det.

Helgen har varit lugn och skön. I fredags tog Siss S barmhärtigt emot mig, trots hosta, och Jocke.
Vi kalasade på hemgjorda hamburgare. Jag gick loss på två stycken... kroppen behöver ju massa energi när den är sjuk... ehummm. Sen var det Idol och Kändisdjungeln på schemat. Kändisdjungel gav inget vidare intryck men eftersom de bygger upp ett spännande avslut måste man ju titta på nästa avsnitt.. bhaaaa. Efter det spelades det Wii resort. Det är riktigt kul. Men efter ett tag blev jag trött så trött så det var dags att nanna kudde.

I lördags vaknade jag med en smutskänsla... alltså inte att jag var smutsig så men det kändes som jag var levande begravd i smuts. Nu tror ni kanske att det såg ut som en svinstia hemma men inte riktigt så. Däremot låg en liten Ariel och sov i sängen.
Hon hårar nåt så inåt h… just nu. På vårt vita täcke var det då massor med hår. Och jag hade legat sjuk i sängen i två dagar. Nä allt måste bli rent. Så på med städrocken och ta tag i det. Vi städade hela dagen med några korta pauser. Så skönt när det är klart. Då vill man bara vandra runt och titta överallt. Jag tände alla små myslampor jag har och bara njöt.

Jocke åkte sen iväg och handlade middag. Vi bestämde oss för att använda den japanska stekpannan (ni vet den man har på bordet). Så Jocke handlade oxfilé, lammytterfilé och rostbiff med massa goda grönsaker till. Man har ju så lite av varje kött så det var inte så dyrt.
Jisses va gott det var och man sitter ju så länge och äter när man kör japanskt stekbord.
Till det så delade vi på vinflaskan Jocke fick när han slutade på Wiktors, en Amarone.
Efter maten satte jag mig i soffan med mitt vinglas och massa tända ljus och tittade på avsnitt två av kändisdjungeln. När det var slut tittade vi på "natt på museét 2", skön film.

I går, söndag, var vi då således på Gröna Lund. Det var skönt väder och massor med folk.
Jag åkte Kvasten, Jetline, Vilda musen och så gick jag Lustiga huset. Mer än så blev det inte för mig. Men det var mysigt att gå runt där och titta på folk och äta Langos och massa annat onyttigt. Jag stod och tittade när Carina och Jocke åkte Insane. Idioter... hur man kan utsätta sig för något sådant går över mitt förstånd. Vid 17.30 gav vi upp och åkte hem. Vi var så mätta av allt gott på Grönan så det blev te och mackor framför "Änglar och Demoner". Jag somnade vid 22.00 och missade 70% av filmen.

Imorse var jag tillbaka i gamla rutiner... sim sim sim. Måste säga att jag hade lite panikkänsla när jag inte fick träna för att jag var sjuk. Förstår ni... då har jag kommit en bit om jag får panikkänslor av det. hahah skön känsla.

Puss och Kram

3 kommentarer:

  1. Gud så kul det lät med Grönan! BLir avis fast jag inte ens vågar åka det du åkte/ KRAAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha "rent hus" hemma :o) Låter som om ni hade en väldigt skönt lördags-kväll! Blir också lite avis på Grönan. Skulle heller aldrig sätta mig i Insane!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ann: Lustiga huset skulle du nog greja. =)Kram Siss C

    SvaraRadera