onsdag 2 december 2009

Sova sova sova

Igår var jag iväg och tog grissprutan. Så skönt att ha det gjort. Jag fick sitta och vänta 1 h 15 min i Hässelby Gård. Det var så mkt folk så jag trodde knappt jag skulle få nån spruta. Men jag hade en god bok med mig så tiden flöt på ganska smidigt.
Väl inne hos sjuksköterskan blev jag ju tvungen att fråga om biverkningar. Jag har ju naturligtvis fått höra om skräckexemplen som att man kan kräkas. Men hon svarade att det är ytterst ovanligt (självklart får ju jag höra om sånt ändå). Det slutade med att hon gav mig ett informationsblad om alla biverkningar. Kände mig jätte larvig när jag gick, men frågar man inte får man ingenting veta. =)

Efteråt åkte jag hem till Siss S och var med och tog fram Birks kläder för packningen. Lillsöt var så samarbetsvillig. Sen åkte jag hem för att titta på alla mina serier. Vid 21.20 började jag känna mig öm i armen där de tog spruta. Jag försökte ignorera detta och låtsas som ingenting. Men när jag gick och la mig så tog jag en värktablett (tack för tipset Siss S). Jag sov gott och kände ingenting i armen om jag inte försökte ligga på den.

Imorse när jag vaknade var ömheten ett faktum. Jag orkade knappt lyfta armen. Det känns precis som att jag har jordens träningsvärk och är orkeslös i armen. Nåväl det är ju inte så farligt. Men när jag satt i bilköerna på väg till jobbet kom en trötthet över mig utan dess like.
Det kändes som jag inte hade sovit på en vecka. Nu vill jag bara hem och sova men har två kundbesök jag måste klara av idag.

Ikväll tror jag att jag ska rota fram lite mer sommarkläder och tvätta dom... och när de är torra åker de rakt ner i väskan.

Kramar till er alla.

Nöff Nöff

3 kommentarer:

  1. Visst gör det sjukt ont i armen. Den enda som inte drabbades av värk i armen hos oss var Birk. Hoppas att du blir piggare under dagen!!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Du får vara glad så länge det bara är armen som känns med tanke på allt du hört! Skönt att ha det gjort ändå förstår jag//KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Gulp, 15 dagar kvar. Det låter som INGENTING!!!
    Kraaaaam

    SvaraRadera