måndag 7 december 2009

นอน หลับ บน เครื่องบิน


Rubriken betyder "Sova gott på flyget".
Igår var jag och Siss Y i Solna centrum och shoppade lite. Siss Y shoppade kläder och jag roade mig på apoteket med att handla några saker inför resan. Stödstrumpor och lite mediciner. Jag var inne i lite sportbutiker i jakt på en ny baddräkt... min baddräkt från Yassuragi är ju inte den läckraste. Men ingen hade något kvar som inte var proffsgrejer. Däremot inne på TeamSportia hittade jag flygkuddar för 19 kr/st. Senaste resan köpte jag flygkuddar för 185kr/st och vaknade då med en tyglapp mot axeln för den hade pyspunka. Förstå hur det såg ut... jag somnade gott och luften börjar sakta gå ur. Där satt jag till slut med en tygkrage. Folk måste nästan undrat om jag inte fattat att man ska blåsa upp den.

Vi var ju nere på dop i Gbg i helgen oxå och träffade Jockes släkt. Det var trevligt. Men lite skit hann de ändå få till mot Stockholmare på de korta 4 timmarna vi sågs.
Man blir ju matt. Jag kan inte förstå hur de orkar.

Jag har Lill Siss och M boende hos mig nu. Det är riktigt kul. Igår la vi ansiktsmask och tittade på film. Lill Siss lagade en jätte god middag med pepparbiff, parmesansallad, potatis i ugn o chilibea till det. Mums va mätt jag blev av allt gott! De kan få bo hos mig ända till jag åker till Thailand. =)

Sommarkläderna tvättade. Iallafall de jag hittat hittills. Saknar en vit kjol som jag måste ha gömt extremt bra.

Åhhh nu är det inte långt kvar... bara en helg kvar tills jag åker.

KRAMAR

2 kommentarer:

  1. EN HELG, det låter så extremt lite, underbart kort!!!!Skrattade ´högt åt kudden, fan så kul syn!!!KRAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ha ha, kudden var bäst!!! Folk fick nog något att fundera över :o)
    En lite helg är ju ingenting!!!
    KRAM

    SvaraRadera