fredag 2 oktober 2009

Skönt med fredag


Veckan har flutit på bra och fort har det gått. Har haft att göra hela tiden så det ska bli skönt med helg.
I tisdags samlades samfällighetens styrelse hemma hos mig för ett möte. Ja jag är fortfarande ordförande (massa svärord). Vi hade inte mycket på agendan det vill jag lova. Lite klagomål om klippning av gräs och sånt. Jag känner verkligen hur jag utvecklas som människa i rollen som ordförande...hmmm. Som tur var så gick de hem ganska tidigt så jag kunde slänga mig i soffan en timme innan jag somnade.

I onsdag var det så äntligen dags för säsongspremiär av Greys på tv. LJUVLIGT! Det är det fina med hösten... tända ljus, te, filt och bra tv. Nästa vecka kommer tisdagens serier igång så snart är allt som det ska vara. =) Som tur var har vi ju nu en inspelningsbar box så måste jag göra något annat så kan jag spela in.

Torsdagen började på ett flygplan till Göteborg. Jag hade kundbesök att göra där. Allt gick bra och jag lyckades t.o.m få in lite shopping (en väska och en jacka blev det). Det är alltid roligt att shoppa där man inte brukar shoppa. Jag var hemma lagom till idol igår.
Min favorit Erik hade ju sjungit alla av banan dagen innan så jag var inte så impad av idolerna.
Ska bli väldigt kul att se hur det går ikväll.

Idag har jag haft en ganska skön dag. Lunchen drog ut på tiden så eftermiddagen blev kort (är fortfarande pågående men ni fattar). Dock blev jag smått irriterad när jag skulle tillbaka från lunchen. Jag hade bilen och åt på söder med gammal kollega. Jätte trevligt. Men när jag sen skulle tillbaka till kontoret så kör jag ut bilen från parkeringen och kommer runt hörnan på gatan och där står en flyttbil snyggt pakererad mitt i vägen (vägen var dessutom enkelriktad så jag kunde inte vända om). Jag måste upp på en hög trottoarkant. Färdtjänstbilen framför mig kör upp på trottoarkanten utan bekymmer men jag kör pizzaracern idag så jag fick lite bekymmer... Jag hade inget val till slut utan fick trotsa lågprofilsdäcken och köra. Jocke kommer att bli mindre glad för jag hörde hur det skrapade lite i däcket där bak. När jag väl kommit förbi så stannar färdtjänstbilen framför mig och blockerar hela gatan och ska av med en rullstolsbunden. Ja jag har inget emot rullstolsbundna men det går ju inte snabbt precis. Så jag satt fast och fick sitta och bita mig i handen så jag inte skulle tuta. 15 min senare är killen urpackad ur bilen och den snälla chauffören hjälper honom upp på trottoaren.
Hade de parkerat 10 meter fram hade jag kommit förbi.
Jag blir så arg på mig själv som jagar upp mig när jag verkligen inte kan göra nåt åt saken.
Värsta utlägget... sorry ganska tråkig läsning men jag måste ju avreagera mig någonstans.

Ikväll blir det mys i soffan och idol. Jag kommer att somna tidigt. Kl. 09.30 imorgon ska jag infinna mig på sats med Cattis för ett träningspass. Jisses jag överraskar mig själv ibland.

Thailand 2009




5 kommentarer:

  1. MEN va snygg bild, du kommer att få mycket uppmärksamhet på beachen, det kan jag lova. Jag skrattade åt ditt utlägg om rullstolsköret. Jag skulle också bitit mig i handen. KRAM

    SvaraRadera
  2. Tänk vad fort det går med lite träning, vilka muskler du har fått *S*

    SvaraRadera
  3. Akta dig för söder! Fiendeland...

    SvaraRadera
  4. HA HA HA, fasiken vilken snygg bild :o)

    SvaraRadera
  5. Verkligen imponerade vad snabbt du har byggt muskler. Vad är det för preparat du äter? Jag skulle också behöva lite sånt tills jag ska visa upp mig på beachen!!! Kram Y

    SvaraRadera