måndag 19 oktober 2009

Fredagens galej

I fredags så var det så dags för fest med jobbet. De hade ordnat Studio 54-tema. Det var många vändor med vad man skulle ha på sig och så men tillslut hyrde jag en outfit på Skrattkammaren.

Vi åkte hem till en kollega i fredags och svidade om och tog sen taxi till festen. Röda mattan var utrullad och fotograferna på plats. Så nu vet jag hur det känns att vara kändis för en stund. =)
Väl inne i lokalen var det discobollar och massa glitter och utklädda människor. De som hade klätt ut sig hade verkligen ansträngt sig. Kvällen startade med att företagets allra egna kör sjöng ett pottpuri för de avgående cheferna. De gjorde det riktigt bra. Sen blev vi ombedda att sätta oss till bords för att äta av en extremt blandad buffé. Under middagen hölls massa tal som säkert var rörande för de inblandade, själv är jag så ny att jag inte hängde med i skämten.
Sen vart det underhållning eller hmmm.. hur ska jag uttrycka det.. mindre rolig kanske. Det var den killen från talang som kunde prata fort. Vet inte om ni minns honom men han är ju inte så rolig han kan bara prata fort. Han fick nog inte riktigt den respons han velat ha. Sen kom det upp en kille utklädd till turk och trollade och försökte vara rolig. Ingen skrattade eller några krystade skratt hördes i bakre hörnen av lokalen. Alla bara längtade till att dansgolvet skulle öppna.
När de väl fått undan bord och stolar blev det röj av högsta rang. ALLA var uppe på dancefloret.
Det var jätte kul. Det var helt klart blandad musik och allt var inte i sann studio 54-anda men det var likförbannat jätte kul.

Jocke kom och hämtade mig och en kollega kl. 01.20 så det blev inte så sent. Men efter 4 timmar på dansgolvet i hyrda skor var jag rätt färdig. Jag ville kapa av fötterna och gå runt på stumparna om man så säger ;-).

Jag lägger upp två ganska dåliga bilder här men när jag får fler bilder med bättre skärpa kommer de upp på direkten.



5 kommentarer:

  1. Du ser skitsnygg ut. Ha ha... ljuvlig byxdress!!!
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. GRYMT JU!!!!! Hoppas att du stod ut i peruken! Det verkar ha varit en jättekul fest! Jag vill också gå på röda mattan!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart knasig peruk! du e ju hur hot som helst.

    SvaraRadera
  4. Skitsnygg, jag får bara inte upp bilden till stor, hade velat få en närbild på söta dig!!!

    SvaraRadera