onsdag 14 oktober 2009

Sjuk dröm


Inatt drömde jag att jag åkte till Thailand. Men jag var inte medveten om det förrän jag tydligen vaknade och skulle kliva av planet. Jag fick panik och frågade Jocke hur det hade gått till eftersom jag hade missat filmerna på planet och all mat. Han svarade att jag hade sovit.
Och jag mindes inte heller att jag hade packat men Jocke sa att vi hade det så jag fick snällt stå och vänta på bagaget. Vid rullbandet kommer inga väskor utan massa prylar som folk packar på sig precis som att de tar sitt bagage. Hela kaffeserviser åker förbi.
Då slår mig ytterligare en sak... Har vi packat sakerna som Ann med fam ville att vi skulle ta med oss. Jocke ser ut som ett frågetecken och säger: Vilka saker??
Vi har alltså inte med oss något till familjen. Då slår det slint och jag hoppar upp på bagagebandet och börjar sno andras saker. Jag river och sliter i sakerna och får med mig någon kaffekopp och en elefantfigur. Och jag hade hela tiden i tankarna att familjen stod utanför och väntade på oss så jag var tvungen att jobba snabbt för att få ihop allt jag ville ha. Till slut sliter Jocke mig av bagagebandet och sätter mig på en bagagevagn. När han börjar köra hör jag hur grodor kväker och apor skriker... Det är min väckarklocka.

Jag vaknade genomsvettig. Jag tror att detta kom sig av att jag igår kände att det inte är så långt kvar nu. Det är således dags att börja prata om vad familjen vill att vi tar med oss ner för så här vill jag inte att det ska bli när jag reser.
Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag skrattade högt när jag läste om din dröm, trots att den var hemsk egentligen, jag förstår din panik. Ja 66 dagar, det känns inte så fasligt mycket. Vi ska prata om vad vi önskar att ni tar med. Lite ska väl gå till julbord men jag vill kanske ha med nåt annat också. Karamellkungens godis bl a. KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Men fy vilken svettig dröm!!! Lät som om du hade det riktigt jobbigt på bagagebandet!!! :o)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Voi!
    Että unelma tuntuu hieman harmittaa. Luonnollisesti, yritän nukkua vieressä Magnus, joka on erittäin suuri "levottomat jalat", se ei ole helppo peli!

    Moi

    SvaraRadera
  4. Mia: Ymmärrän, että on vaikea nukkua vieressä levottomat jalat! Minusta on hassua, että voit kommentoida suomeksi. =)

    Mias kommentar översatt till svenska:
    Oh!
    En dröm som verkar lite irriterande. Naturligtvis försöker jag sova bredvid Magnus, som är en mycket stor "restless legs", är det inte en enkel match!

    Moi

    Hihi Kram Siss C

    SvaraRadera