måndag 5 oktober 2009

nu är det slut på helgen.. dax för måndagsjobb

Ännu en trevlig och skön helg har förflutit.
Fredagen var precis så lugn som jag sa att den skulle bli. Vi tittade på idol och sen minns jag inte så mycket mer för sömnen var så nära hela kvällen. Jag vet att jag vaknade i soffan och tv'n var avstängd och ljusen släkta. Jag masade mig upp för trappan och dök ner i sängen (jag ljuger lite, jag borstade ju tänderna förstås). Jag skulle ju som sagt upp tidigt och träna.

Kl. 06.15 vaknar jag av en radio som uppenbarligen var inställd på fel frekvens... Jockes väckarklocka. Han hade glömt att stänga av den för helgen. Jocke hör ju till det folkslaget som inte skulle lida av ett pågående krig utanför fönstret då han sover sig igenom allt. Så jag fick sparka till honom så han stängde av. Lite irriterad konstaterar jag att jag känner mig lite kissnödig så det är bara att kliva upp och göra det man gör då. Slänger mig i sängen och somnar om på 2 sekunder. Men vaknar av denna radio bara 6 minuter senare IGEN. Jocke hade tryckt på snooze. Jag ger honom en rak höger så han stänger av samtidigt som jag muttrar med sammanbitna tänder..."jag ska ju för f*** upp snart kan jag få sova lite mer då" (läs detta med sammanbitna tänder och med mord i sinnet).
Sömnen sluter sig runt mig än en gång. Bip bip bip bip... VA I HELVETE???!!!! Jockes ANDRA väckarklocka bränner av ilskna signaler som skulle få vem som helst att trilla ur sängen.
NU ÄR JAG ARG PÅ RIKTIGT. Jag sätter mig upp och nästan skriker att han är dum i hela huvudet. Han tittar upp och fattar inte varför jag är så arg???!!! Han stänger av larmet.
Nu tittade jag så han inte tryckte på snooze. Smått frustrerad och med gnislande tänder når mitt huvud kudden igen. Om två och en halv timme kommer Cattis och hämtar mig för träningen. Måste sova lite till. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...... BIP BIP BIP BIP.... Nu går något sönder i hjärnan på mig. Jag nästan gråter när jag inser att Jockes TREDJE väckarklocka ringer.
Jag ber nästan på mina bara knän att det här måste ha ett slut. Jag kastar mig runt i sängen för att demonstrera hur arg jag är och skakar om Jocke ordentligt. Han får snabbt tag i telefonen(nödväckarklockan) och stänger av. Jag gråter som sagt nästan nu. Det har aldrig varit så synd om mig som just då.
När det väl är dags att gå upp är jag supertrött. Men kommer iväg i tid iallafall. När jag kommer hem är Jocke uppe. Jag som tränat bort massa agg är ganska lugn men jag måste ändå säga något. När jag berättar hur hemskt allt var så skrattade Jocke bara och sa:

- Ja just det du höll på att gråta och grejer... du var helt vild. Jag kommer knappt ihåg att klockan ringde!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Senare den dagen spelade jag tennis med fam CG. Kul men jag var kass.
Sen var det myskväll hos samma familj fast mannen i familjen utrymde när kvinnorna satte fart på kacklet. Det var en lugn och trevlig kväll.

Igår var det kalas hos min bror. Klara blev hela 3 år gammal. Jätte trevligt och god mat.
Efter det gick jag på danceaerobics och insåg att jag aldrig kommer att få stegen att stämma men det är bra musik och jag blir svettig och det är ju lite det jag är ute efter.

Somnade tidigt igår helt utmattad trots denna lugna helg.

Kramar

6 kommentarer:

  1. Grrrr, förstår att du vart totalt knäckt över att TRE jäkla väckarklockor gick igång!!! Skönt dock att du kunde somna om... det hade jag aldrig grejat!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr de veckor jag lyckats planera så jag inte får någon sovmorgon, och att då bli väckt den stund jag skulle få sova skulle göra mig ilsk oxå.

    SvaraRadera
  3. Jag kunde verkligen höra hur Jocke sa den där meningen, hade hans röst i mitt huvud när han mindes hur du nästan grät o grejer...kram Ann

    SvaraRadera
  4. Hahaha...Jag hörde det också. Jag hörde också din sammanbitna ilskna stämma. Jag hade inte velat vara Jocke. Skönt att han kan koppla bort dig lite! Fniss! Men hur lyckas man ställa 3 klockor? Brukar han göra det? Eller har han glömt bort de han redan ställt? Jag förstår hur arg du blev. 3 stycken.... Hos oss är det jag som bossar över väckarklockan (mobilen). Det är nog tur det.

    SvaraRadera
  5. Det var jag som skrev. Kram Y

    SvaraRadera
  6. Han måste ha tre olika klockor på vardagarna för annars vaknar han inte. =)

    SvaraRadera