fredag 23 oktober 2009

Ska man behöva komma på en rubrik...

Snart om ett par timmar får jag gå hem. Jag har längtat efter helgen mer än någonsin. Det har varit en seg vecka.
Jag började mitt fredagshumör redan igår med att spela luftgitarr med Gerdans linjal. Sen gick det bara utför... jag är så flamsig. Ena dåliga skämtet efter det andra hoppar ur munnen på mig och folk skrattar mestadels för att vara artiga. Det är som om jag har druckit 10 koppar kaffe på raken (tror jag eftersom jag inte ens dricker kaffe).

Imorse masade jag mig upp tidigt för att gå på bodypump i Vällingby. Det var en spännande upplevelse för jag var ungefär lika stark som en liten bebis. Jag sov ju i princip fortfarande.
Eftersom jag måste vara på jobbet kl. 08.30 fick jag hoppa över strechen.
När jag kommer till jobbet ringer min kollega och berättar att vi ska ut en vända till massa kunder och dela ut tidningar. När han dyker upp kan jag knappt resa mig från stolen för jag var så stel efter träningen. Och inte blev det bättre av att han lassade ca. 50 tidningar i famnen på mig. Mina armar var som spagetti. Framme hos kund tycker han att det är onödigt att åka hiss så vi går 4 trappor... huva mina ben skrek: "kapa av oss och lämna oss här nere, du kan hämta oss på tillbakavägen". Nästa gång måste jag stanna på strechen, mitt arbete kan vänta 10 min.


Idag ska jag hem till Siss S och ha fredagsmys med idolerna på tv4. Det känns som det var längesen (3 veckor) så det ska bli väldigt trevligt.

Imorgon ska vi tömma Siss A's hus. Det kommer kännas jätte konstigt att vara där efter så här lång tid. Sen blir det mat och dryck för alla som hjälpts åt att tömma huset. Det blir jätte trevligt och säkert nyttigt då massa saknad säkert kommer dyka upp.

Måste oxå berätta att Jocke kom hem med Baht igår. Han har börjat växla. Jätte kul!
Nu ska resterande av resan betalas oxå så det blir knäckebröd och vatten fram till 20 dec. =)

Ett sista ryck sen får jag gå hem.

Trevlig helg!
Kramar

3 kommentarer:

  1. MEN vilken rar bild du hittat :0), kul att Jocke har varit o växlat! Det är alltid kul med alla steg som tas längs vägen fram till resan!!!

    SvaraRadera
  2. Jaha, är det alltså dags att börja växla nu??? :o) Stackars dina trötta ben. Hoppas att du inte får värsta träningsvärken på lördagen/söndagen!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hmm, men hur var det nu med den där stretchen, det var ju mest nått onödigt enligt de senaste rönen.

    SvaraRadera