söndag 4 mars 2012

Lite annat

Fortfarande har vi inte fått över bilderna men en film har vi fått från dopet. Dock är filmen 25 min lång så det går inte att lägga upp här.

Var på BVC i fredags. John väger nu 6720g och är 67 lång. Han snurrade runt och rullade in i papperet på skötbordet som den lilla marodör han är.
Efter en stunds prat om matningen så tog jag beslut om att sluta amma. BVC-sköterskan gav mig bekräftelsen jag behövde för att jag skulle känna att det var ett bra beslut. Jag har verkligen kämpat. Men senaste tiden har jag och John bara varit osams när det ska ätas. Igår morse var det med stort vemod som han fick sista amningen. Lite sorgligt är det tycker jag.

Men för att känna att det finns något gott som kommer ur detta så köpte vi marinerade vitlöksklyftor som jag mumsade i mig utan att behöva tänka på Johns lilla mage. Mums så gott det var.

Annars så är både John och jag förkylda. John verkar hantera det bättre än vad jag gör. Han har energi men det har inte jag. Så idag blir det soffan med täcke för mig.

Här följer några bilder på Johns bl.a. Johns rullkonster.

Ha en fantastisk söndag.

Kraaam

3 kommentarer:

  1. Jag sitter här och ler när jag tittar på de söta bilderna, underbara. Så söt han är!!! Jag har full förståelse över din sorg över att sluta amma. Det kan jag fortfarande sakna ibland. Men att fortsätta om det bara är jobbigt så herregud då är det ju inget mysigt längre. Klokt att sluta då. Mums med gröt, har verkar gilla det stenhårt??!!

    KRaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Vilken goding han är, så pigg och söt. Kul att han hittar på lite egna konster det är lyckan att se. Det kan vara skönt att veta hur mycket han får i sig så det behöver inte vara en nackdel att sluta amma. Det är väl den mysiga stunden som man tänker på men du gör säkert lite mysigt runt er när han ska äta. Vi ska också skicka över några bilder som vi har från dopet. Ha en jätteskön dag och krya på er. Kram kram, mamma

    SvaraRadera
  3. Det var de sötaste små bilder jag har sett på länge!!! Oootroligt söt och go!!!

    Förstår att det var med vemod du slutade amma, men som skrevs ovan - är det inte rofyllt så blir det ju en ond cirkel och inget gott kommer av det hela.

    Trist att ni är sjuka - skickar många krya-på-er-kramar!!!!

    SvaraRadera