lördag 24 mars 2012

Hänt i veckan!

I måndags träffade jag Camilla o Olivia från mammagruppen. Vi åt en lunch och tog en promenad i blåsten. Det blåste ibland så vagnen inte gick att dra framåt. Men då fick man å andra sidan lite extra träning.

I tisdags gjorde jag inte så mycket mer än en promenad och lite shopping.

I onsdags träffade vi Mia o Sally. Mia bjöd på god lunch och sen åkte vi till Järvafältet för att få lite nya vyer. Och det fick vi verkligen.

Efter åkte vi hem till Mia igen och fikade. John och Sally kravlade runt på golvet.

I torsdags träffade jag två från mammagruppen och promenerade. Det har varit underbart väder denna vecka. Och jag fick se dessa små söta blommor på vägen. Vårkänslorna rusar i kroppen!

Efter den promenaden stannade jag och John ute en stund så jag fick rensa i rabatten på framsidan. Nu ser det lite trevligare ut och inte som idioter bor här. :)

Igår träffade jag min granne Marie med bebis efter att jag hämtat Jocke på Sophiahemmet (han har opererat knät). Vi var i Vällingby och jag fick köpt en mössa åt John. Han såg ut som en tjej i den men skitsamma mössan var snygg.

Igår kväll åkte jag till lövsta med vovvarna. Hittade lite agilitygrejer som jag testade med dem. Dock vara bara Alisa intresserad.
På bilderna så kanske ni inte ser bollen jag lagt uppe på en planka.
Först förstod hon inte hur hon skulle göra men det gick snabbt över.

Idag sker inte mycket i mitt liv mer än Lövstatippen och lite städning.

Just det... Förra lördagen var jag på fest själv hos Karro o Johan. Det överraskade med att gifta sig. Eller alla andra blev överraskade jag hade redan listat ut det. Väldigt kul!!! Jocke var hemma med John som var lite risig i kistan. Första festen utan John gick bra. :)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

5 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft en väldigt bra och skön vecka. Vädret har varit ljuvligt!!! Synd att det inte är lika soligt idag.

    Duktiga, duktiga Alisa!! Hon är så smart den där vovven!!!

    Någon viskade i mitt öra att John har börjat krypa...åååå, kan du inte försöka få till en liten film :o)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä han tar sig runt och försöker krypa men än har han inte lyckats. Självklart ordnar jag med film när det händer.

      Kram

      Radera
  2. Ja visst är hon fantastisk den fina Alisa, saknar henne och hennes syrra. Återigen "beklagar" jag mig att jag inte får träffa dem också i maj, snyft. Nu måste jag fråga igen, ville ni ha en spjälsäng när ni är här eller hur vill ni hade för lillplutten? Sen hörde jag från ett par vänner som nyss var här med sin 4-månaders, de hade satt sin bilbarnstol i vagnen när de reste så det blev ju bara ett kolli ändå och det gick väldigt smidigt tyckte de.

    PUSS o KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Alisa i mitt hjärta! Hon är ju för fin! Ser fram emot en film på en krypandes John, det kan ju hända närsomhelst. Söta kossor och kalvar också. Mycket vårkänslor blir det! KRam Siss Y

    SvaraRadera
  4. Tack för veckans berättelse, helt underbart. Tänk hur Alisa kan lösa olika hinder. Hon är bara för fantastisk. Härlig bild på John som kikar över sängkanten. Nyp John från mormor. kram kram

    SvaraRadera