måndag 17 oktober 2011

Rubriklös

Tänk imorgon är John hela två veckor gammal. Tiden går fort utan att jag tycker att vi gör så mycket.

I torsdags var BVC här på besök. John som normalt är en nöjd bebis bestämde sig för att gapa under hela besöket. Kändes som han ville sätta dit mig för nåt! Jag svettades som en gris och kände mig som en usel mamma. Men hon avslutade besöket med att säga att jag är en bra mamma och att jag inte skulle tvivla på det. Konstigt att det kändes bra, en människa är här i 30 min och jag känner att jag behövde hennes bekräftelse. John hade iallafall ökat i vikt som han ska så då vet jag att han får i sig.

Kul min!

I fredags hade vi först en mäklare här för fri värdering. Grannarna flyttar ju så vi blev lite nyfikna. Det gick bra men vi har ju inte bråttom nånstans. Kul att veta värdet bara.

Sen kom Nenne, Sara och Birk på besök. De hade fika med sig så vi satt en stund och mös. John skötte sig fint och visade sig från sin bästa sida.

På kvällen hade vi fredagsmys med idol på tv'n.

På lördagen kom Jockes mamma på besök. Eftersom Jocke fick lov att ställa upp på städdagen så gick jag och farmor en liten promenad. Sen satt vi mest i soffan och mös. John hade svårt att komma till ro på kvällen så jag gick och lade mig med honom i sovrummet så blev han lugn och somnade. Sen sov han 4,5 timmar i sträck, rekord tror jag. :)

På söndagen tog vi det lugnt, bara en liten promenad ansträngde vi oss till... Ganska skönt!

Idag har John varit lite gnällig på förmiddagen men en promenad i höstvädret var lösningen på det.
Nu ska vi mysa i soffan.
Imorgon kommer en kompis med sin bebis på lunch. Hennes bebis är 3 veckor äldre en John.

Nerbäddad i vagnen, ser ganska skönt ut!!!

Ha en bra måndagskväll!

Kramar

6 kommentarer:

  1. Han är så himla söööööt. Vill mysa in mig med honom. Glömde mitt armband och halsband hos er. Hör av mig och ser om jag kan svänga förbi och hämta det imorgon eller på onsdag. Vill ha det med mig när jag far.

    På vissa bilder ser han ut som en sån där kålunge, du vet de där som var populära typ på 80-talet.Det är så kul att du lägger upp bilder på honom.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Skratt, det var en lustig liten min på första bilden :o) Vad mysigt det lät att mysa med lilla plutten i soffan.

    John visade sig verkligen från sin bästa sida. Jag har svårt att föreställa mig hur den där lugna lilla krabaten härjade under hela BM-besöket :o) Förstår att du vart stressad och skönt att hon sa att du var en så bra mamma... jag instämmer - tänk att det kan betyda så mycket att höra från någon annan.. konstigt!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Han är verkligen galet söt!! TUR att vår bebis kommer ut snart, annars skulle jag nog vilja flytta in hos för att kunna mysa så mycket som möjligt :) Alla bilder var jättefina, tänk vad han växer.


    Kraam

    SvaraRadera
  4. Vilken trygg famn han ser ut all ligga i och skönt ombäddad i vagnen. Helt underbara bilder på det söta knytet. En kram från mormor och morfar till John och er andra.

    SvaraRadera
  5. Såå gooo han är den lille plutten!!! Jag älskar varenda bild men den i vagnen så extra mysig ut! Nu har vi hyresgäster fram till mars i vårat hus så planera nu, jag vill att ni ska komma med plutten snaaaaaaart så jag får mysa med honom!!! KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  6. Han är ju så söt en riktig liten sköning!!!
    förstår att du var lite nervös när BVC skulle komma på besök, hade jag oxå varit. Men de är väl säkert vana vid att man är det sådär första gången dem kommer. Och det kände säkert lille John på sig och blev nervös för du var nervös och var tvungen att härja och gapa lite.
    Härligt att höra oxå att han växer. ha en skön dag med guldklimpen, kram kram A

    SvaraRadera