måndag 31 oktober 2011

Mixat

Behöver jag skriva att tiden går fort. Imorgon har är det 4 veckor sen John kom till världen. Sjukt!
Det är kul att se att han utvecklas så sakteligen med att fästa blicken på saker och ansikten. Ibland smäller han av leenden i vaket tillstånd. Man lyckas ju aldrig fånga det på bild.
Charlotte lyckades dock fånga ett sovande leende när vi var och fikade hemma hos mamma o pappa.

I torsdags var vi på bvc och vägde. Han vägde då hela 4670 g. Han äter alltså tillräcklig och det känns skönt att få kvitto på det.
Han var så nöjd och glad när vi var där så bvc-damen ville inte riktigt att jag skulle ta honom från vågen, hon ville mysa lite först. =)

I lördags hade vi fam Brändö på middag och tittade på "Så mycket bättre". E-type är ju med denna gång så det går inte att missa. Blir nog en kul säsong. Vi hade hur som helst en väldigt mysig kväll.

Igår var det dop för Karros lilla tjej Julie i Vällingby. Jag kunde ju inte låta bli att köpa lite finkläder till John. Så sött! Han fick mycket beröm och var yngsta barnet på plats. Han skötte sig fint. Sov under dopet och vaknade nöjd... blev hungrig lagom till hemgång.



John har bjudit på två nätter på raken där han inte varit så nöjd. Första sovpasset är mellan ca 23-03, helt klart godkänt. Sen vaknar han vid 5 ungefär och därefter sover han oroligt med gråt och kämpande med pruttar till 09 och då är jag ett vrak. Jag måste lära mig att sova med honom på dagen. Kommer väl när jag inte orkar annat.


I fredags fick jag hem babygummet med Pingu som jag köpt. Han är ganska road men en ganska kort stund. Han är nog lite liten ännu.


På filmen tittar han inte ens på grejerna utan ut genom fönstret eller på mig.




Nu börjar jag längta efter att få julpynta. November är inte en jätte kul månad eftersom det gärna regnar. Men fina dagar är det ju så färggrant och fint med alla löv. Babbel babbel!


KRAAAAAAAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Underbart med nya bilder!!! Han är ju för go i findräkten, förstår att han blev poppis! Sött med en film också, kul att se rörelser också :O) Första bilden är ändå den absolut sötaste med leendet, herregud så rart, blir kär!!!

    Puss o Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Vad fin han är i sin lilla finkostym, ser ut som en liten partyprins. De små leendena är så charmiga att jag vill skratta själv när jag ser dom.

    SvaraRadera
  3. Han är verkligen söt, och så stor jämfört med Sally, nästan ett och ett halvt kilo skiljer dem åt. Längtar efter en babydate. (kom precis på att jag ska svara på ditt sms)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart litet smile :) jättesöt verkligen. Finkläderna är ju sååå söta!!! Förstår att han gjorde succé.

    Det var väldigt mysigt o gott i lördags, tack för en trevlig kväll!! Ser gärna nästa program tillsammans igen.

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Måste instämma med alla ovanstående. Han är supersöt. grattis igen!

    g

    SvaraRadera