måndag 24 oktober 2011

Blandat

Helgen som var gick på 5 min.
I fredags var vi och skrev på faderskapspapper och shoppade lite i V-by på dagen och på kvällen var vi hos fam CastGöran och åt och tittade på idol. Magnus hade köpt hem fin champagne för att fira John och även jag tog ett halvt glas. Mycket gott! Det var första kvällen utanför hemmets trygga vrå med John. Det gick jätte bra. Han ställde inte till med nåt bråk men visade att han har en röst iallafall. Det var en mysig kväll!

I lördags kom bror Jocke med fam på besök. Det var jätte trevligt och de två äldsta sönerna turades om att hålla John. Alfred uttryckte en önskan om ett till syskon. :)

I söndags vaknade John vid 05 och tyckte att han hade sovit nog. Han gnällde inget men låg vaken bredvid mig efter matning och viftade med armarna. Han småsov lite mellan varven men jag kunde inte sova på riktigt. Men Jocke vaknade efter ett tag och jag matade en gång till vid 09 och sen gick Jocke och John upp och jag fick sova till 12. Så skönt!

På kvällen gjorde Jocke tonfiskmackor till middag. Han har blivit en hejjare i köket sen John kom. Det är ju inte så avancerat men han gör fina uppläggningar.

Här är lite bilder.

Är i övrigt avis på Nenne idag som nu sitter på ett flyg på väg till syster Ann och värmen.

Kramar

3 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att att du fick sova till 12 och vilka goda mackor!!! MUMS!!!

    Här hemma är vi också avis på Nenne som sitter på ett plan just nu....

    Tack för söta bilder :o)

    KRAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja tack igen för söta bilder, dagens favvo är den sista, jag skrattade högt för mig själv åt den!!! De kan ju verkligen få till miner de små. Väldigt fint att du fick sova till 12, det var säkert välbehövligt! Mackorna såg toppen ut, älskar tonfiskmackor när de är bra gjorda!!!

    Jag är också lite avis på Nenne som sitter på ett plan inför en härlig semester kan du tänka, jag har det till vardags och det är lite annat att se fram emot den där semestern!!! Det ska bli så roligt att få hit Nenne. Jag hoppas att ni snart kan planera en resa till oss!!! Huset är ledigt från 7 april....

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Men åh han är verkligen så söt!!! det värmer så i hjärtat när man ser bilder och läser text. Det måste kännas så underbart!!! hoppas snart att få se det lilla livet och stolta föräldrar. B och jag har just nu fullt upp med att flytta ihop. Höll på att stöka hemma igår för fullt. Tur att man bor i en 3a och inte en 2a, hade aldrig gått.
    Skönt att du får bli lite bortskämd med hemlagat och sovmorgon. Kan mamma behöva. Och snällt av pappa, fina bilder på far och son.
    Så glad för er skull!! Kram kram A

    SvaraRadera