måndag 31 augusti 2009

Äntligen måndag...


Man måste iallafall försöka tänka så. Då kanske måndagen inte känns lika trist.

Helgen va full av massa skoj.
Fredagens kräftskiva var väldigt trevlig. Väldigt gott med kräftor och jätte goda pajer till det. Jocke och Micke skulle upp och jobba dagen efter så när vi var på väg hem var det mycket suck och stön. Till deras stora glädje ringde chefen på morgonen och sa att de inte behöver jobba lördag utan kunde jobba söndag istället.
Jag blev dock lite irriterad eftersom jag gått upp vid typ 8.20 för att göra frukost.
Men å andra sidan fick vi en längre dag.

Vi åkte in till Stockholm Polo (där Micke och Jocke skulle jobba på söndagen) och förundrades över alla överklass människor som var samlade. Det var hästpolo på schemat och jag kunde inte riktigt förstå tjusningen i det men de rika var desto lyckligare över att få gå ut och trampa tuvor i pausen. Adam Alsing höll i en auktion med bilar och fina klockor. En man köpte sin fru en ny klocka för 39.000 kr. När paret gick fram för att hämta klockan så sa Adam högt -Frun måste bara ta av sin Breitling för att sätta på sig sin nya fina klocka.
Ja herre va vissa har pengar. Det var en hatt parad oxå och det var så många lustiga kreationer så man kunde inte annat än skratta.
Efter en stund kände vi oss alldeles för fel bland alla dess så vi åkte till tatueringsmässa istället. Vet inte om jag passade in så bra där heller med HA-killar och andra knasiga människor.

Sen var vi helt färdig så vi åkte hem och tittade på en film. Både jag och Jocke somnade efter 10 min.

På söndagen åkte då Jocke och jobbade. Jag slog mig till ro i soffan med fjärkontrollen i högsta hugg. Senare på em bokade jag in mig på ett pass på s.a.t.s. Jag skulle köra Bodypump. Men när jag ska bege mig hade Jocke dragit med nycklarna till båda bilarna. Minns en gång när han trodde att jag gjort det. Minns ni vilka trevliga sms jag fick? mmmm.... han fick tillbaka med råge. =) Men han skrattade mest för att han förstod att det var en liten hämnd. Jag gick istället långpromenad men jyckarna. Hittade ett ställe vid grimsta som hade sit-ups grej utomhus. Körde lite rygg och mage där. Men det kom folk så jag sprang därifrån. En sak är att göra det på gymmet... men i skogen. Jag kände mig lite dum faktiskt.

Så nu ska jag ta tag i denna vackra dag...

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Ha ha, jag skulle ha viljat se hur folk trampade tuvor... precis som i Pretty Woman :o)

    SvaraRadera
  2. Du är makalös när du väl sätter fart//KRAM siss A

    SvaraRadera
  3. Ja som pretty woman och jag kände mig precis lika borttappad som Julia Roberts fast inte lika snygg! =)

    SvaraRadera
  4. Fast jag måste säga att det lät skönare med en långpromis än ett bodypump pass, men du e bra duktig du flicka lilla ;-)

    SvaraRadera
  5. Bodypump är hemskt. Jag var på det en gång för många år sedan och jag kunde inte använda mina armar på 3 veckor.

    Det lät som en mycket intressant polodag. Det är rätt kul att iaktta såna människor som är så olik en själv.

    Du kommer ju ha 6-pack till Thailand så som du har satt fart! Mycket impad! En eloge till dig. Kram Y

    SvaraRadera