onsdag 19 augusti 2009

Deep blue...

Klockan ringde 05.40... snooze... ska jag klara att gå upp??? 05.49.... snooze.... 05.58... upp och hoppa. Allt hade jag redan packat dagen innan så jag drog på mig simkläder under mjukisar och en tirre, borsta gaddarna. In i bilen kl. 06.10. Var framme 06.22 ahhh för tidig. Fick ju stå utanför och vänta i 8 min. Nu vet jag det.

Kommer in i omklädningsrummet och jag är helt ensam. SKÖNT!!! Tar en iskall dusch och smiter ut till poolen. När jag kommer ut ligger poolen blank som en spegel och det ända ljud som hörs är slurpande av alla poolavlopp eller vad det heter. Först kände jag bara harmoni och lycka över att vara ensam. Men ju närmre poolen jag kom desto mer obehag kände jag. Poolen i Åkeshov är ju lagom djup fram till mitten sen är det ett stup under en och det blir plötsligt 5 meter djupt. Det innebär oxå att den delen av poolen är mörkare.

Jag kände mig plötsligt väldigt ensam och liten och slurpljuden lät inte så trevliga längre. Men va f**n jag måste ju simma nu när jag väl är här. Så jag kliver i poolen. Jag börjar simma bort mot det djupa och försöker febrilt tänka på nåt roligt och kul. Väl ute på det djupa kändes det inte så farligt. MEN när jag är längst bort på djupa delen och vänder, jag har precis vänt ryggen mot den väggen, så smäller det till ordentligt. Det lät precis som när någon hoppar från en trampolin (ni vet väl hur jag menar att det lät?). Jag vänder mig om blixtsnabbt men ser inget konstigt.

Jag får upp en fart som en liten motorbåt och är snabbt inne på det grunda igen. Jag stannar upp och försöker komma på vad som lät när det låter igen. Jag börjar då simma runt runt på den grunda delen för att jag vart så feg. Efter ett par minuter kommer det in en tjej i simhallen och hoppar i banan bredvid mig. Då blev jag modigare och simmade runt hela poolen. Sen kom det fler och fler. Ljudet återkom då och då men inte lika tydligt eftersom folk plaskar. Jag gissar att det var plåten på taket som värmdes upp av solen och kanske smällde. Jag vet inte med det var grymt obehagligt. Det blir ju inte bättre av att jag pratade om spöken med min nageltjej kvällen innan.

Jag simmade i alla fall i 50 minuter och kom 1,6 km på den tiden. Jag kom dessutom 08.25 till jobbet utan att stressa. Så skönt. Hoppas jag vågar återvända fler mornar. =)

Simma lugnt

3 kommentarer:

  1. DUKTIGT! Blir grymt impad!!! Tyvärr tror jag inte att jag hinner med några morgonsim innan jobbet, annars hade jag gärna följt med!!
    Kram Siss.S

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog inte bara simma innan jobbet. ;-)
    Kram Siss C

    SvaraRadera
  3. En stor applåd "klapp, klapp, klapp"

    SvaraRadera