lördag 15 augusti 2009

Dagens Pucko.. eller puk-o


Usch va jag är dum. Igår när jag kom hem var jag såååååååå trött. När jag hade gått och lagt mig i sängen hör jag ju att min mobil meddelar att batteriet börjar ta slut, det hade den gjort hela kvällen. Men jag orkade inte gå upp och leta efter laddaren. Det är nu min hjärna slutar fungera... jag tänker att jag först ska sätta telefonen på ljudlöst så att jag inte ska störas av den så kan jag sätta den i laddning imorgon, för jag är osäker på koden. (fortfarande ganska med i matchen i tankebanor). Sen tänker jag att den förmodligen kommer dö under natten och då är det ju kört iallafall. Hur gör man när man vill spara på sina batterier. Man stänger av telefonen....
Så det gjorde jag... HUR TÄNKTE JAG NU???????? Stänger jag av den för att spara batterierna måste jag ju ändå starta den med kod... ARGHHHHHHHHHHHHHHHHH.
Så imorse startade jag mobilen gjorde tre försök med koden.... telefonen vill då ha PUK-kod.
Jag förstår nu varför det heter Pukkod... det är någon slags förkortning av Puckokod.
Men tänker jag... jag har ju en mobil till...jag laddar den. Åhhh va bra!
Lägger den på laddning och startar den.... hmmm vad har jag för kod på den då????
Tre försök... PUK-kod!!!! Alltså jag skriver in mig självmant på närmaste hem för mentalt störda (förlåt).
Så nu har jag ingen mobil på hela helgen. Jobbmobilen har jag ju koderna till på jobbet så det fixar ju sig men min privata... hmmm.. jaja jag har inte använt den på flera månader.

Men alltså vad har hänt med min hjärna. Jag blir ju nästan rädd! Jocke fick sig ett gott skratt iallafall så det var det kanske värt!!!

STORT GRATTIS TILL ALEX PÅ HANS 12-ÅRSDAG!!!!!

3 kommentarer:

  1. Nu vet ju inte jag om du har kontant eller abonnemang, men om du har abonnemang är det troligt att du hittar dina koder om du går in på "Mina sidor" på nätet, i alla fall för Tele2 tror jag att det är så./N

    SvaraRadera
  2. HA HA, sorry, men det var faktiskt ganska kul.... Kan trösta dig med att jag hade gjort samma sak..
    KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Ja det var ju liiiite tokigt men kul såhär i efterhand/Siss A

    SvaraRadera