fredag 21 augusti 2009

Nu är det slut på veckan... dags för fredagsmys

Ännu en vecka har nått sin höjdpunkt... helgen. =)

Va skönt det ska bli. Hoppas på att få sova lite på mornarna i helgen. Allt beror på vårt lilla monster Ariel. Vill hon gå ut så är det inte en lugn stund runt sängen. Fram och tillbaka fram och tillbaka runt sängen.


Igår var vi ute och åt med Micke och Carina m familj. Micke fyllde år så han valde Fridays på Birger Jarlsgatan. Direkt när vi kom dit ursäktade jag mig för att pudra näsan. Men jag gick ju givetvis direkt till personalen och talade om att Micke fyllde år. Han hade precis förkunnat att han inte gillade sånt där trams. Efter en mumsig middag var det så dags. Plötsligt kommer halva personalstyrkan springade och tjoar och tjimmar med ballonger och glass med sån där som sprutar glöd (vad heter det?). De tog varsin heliumballong och började sjunga "Ja må han leva". All eyes on Micke. Han såg lite generad ut men jag tror att han gillade det.

Mätta och belåtna börjar vi bege oss hem till dem på Lidingö. Hundtjejen ringer och förkunnar att vårt monster Ariel har tagit sig ut ur köket och haft ner massa grejer i köket. Det var tydligen jord överallt i köket OCH hon var risig i kistan vilken hade lämnat spår i hela hallen och v-rummet. Så det vara bara att snabba sig hem. Hundtjejen var snäll och tog Ariel och Alisa hem till sig så vi kunde hämta dem där. 00.30 kommer vi då hem till denna extrema röra. Lillstackarn måste ha haft panik. Lampan i fönstret var vält och hängde i sin sladd och det var verkligen ursäkta uttrycket skit överallt. Städa städa städa... gå ut gå ut gå ut. Till sista fick vi sova.

Jag skulle ju dessutom upp tidigt för att simma och trodde aldrig att det skulle gå men jo då. Simmade 50 min idag igen. Mer skryt... gick på Powerstep på S.a.t.s igår på lunchen.

Ikväll ska jag hem till Siss S och Carina med tvillingtjejerna ska med. Jag ska färga systers hår och så ska vi dricka lite vin. Och Sara: Jag lovar att det inte blir spökprat! =)

Kram på er alla
En extra stor kram till syster i Thailand... nu börjar ju höstens fredagsmys utan dig. =(
PS. Snodde översta bilden rakt av från siss s blogg. Ds.

4 kommentarer:

  1. Tack för den kramen, den behövs extra mycket idag då jag firar min första vardagsfredag tillsammans med Aske. Hade jag kunnar förflytta mig hade jag gjort det för kvällen//KRAMKRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. ... och du hade varit mer än välkommen!!!
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    Jag lider med er hur ni hade det där hemma med att röja upp efter Ariels framfart!!!

    SvaraRadera
  3. Jag minns när Amanda var dålig i mitt rum. Hon skämdes sååå... satt och gömde sig, men visade ändå vad hon hade ställt till med. Hoppas att Ariel mår bättre nu!

    KRam Y

    SvaraRadera
  4. Tänker du ha fredagsmys i en hel vecka???????
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
    SISS.SSSSSSSSSSSSSSSS

    SvaraRadera