måndag 29 november 2010

ny skål!

Jag vet att den var med på en annan bild men jag är så förälskad i min nya skål/fat så det tåls en bild enkom på denna. Den inhandlades på Ikea och det roliga är att den matchar mina höga krukor i fönstret som jag köpt på plantagen för ett år sen. Jag handlade genast nötter och en påse twist att pryda den med.




Igår blev det lussebullar bakta hemma hos oss. Receptet var på 35 bullar men det blev 24 väldigt tjocka bullar. Goda och man blev proppmätt efter en! Så värst vackra blev de inte men det är mycket kärlek i dem. Foto kommer eventuellt senare.

Ariel är en hejare på att knäcka hasselnötter, hon biter sönder spottar ut och äter upp nöten och lämnar skalet. Det ser för kul ut.

Nu är det måndag IGEN, tiden springer!
Så nu ska jag jobba på så det blir fredag Fort!

Kramar



4 kommentarer:

  1. Det skulle jag gärna se när Ariel äter nötter, ha ha! Så du får städa efter henne?! Som en riktigt stökig tonåring! Jättefin skål också!!! Jag ser gärna en bild på lussebullen! KRAAAAMANN

    SvaraRadera
  2. Jättefin skål! Ser supernice ut med nötter och twist.

    HA HA vad rolig Ariel är som äter nötter. Hon är så tokig den lilla stollan!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Men gud vad roligt med en hund som knäcker nötter :-) Det ser så juligt och fint ut hemma hos dig.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin skål, den passar utmärkt till de små ljuslyktorna som står på sidan om. Vad ska det bli av den hunden. Hom blir ju nästan mänsklig med sina tilltag. Lussebullarna ser vi fram emot att se. När de inte är så fina så brukar smaken vara bättre. Kram kram, mamma o pappa

    SvaraRadera