onsdag 27 juni 2012

Lite ditten o datten!

Just nu är solen framme så humöret är automatiskt på topp!

Midsommar kom och gick! Det var en mycket trevlig/rolig/mysig dag/kväll.

Ja vad händer annars i mitt lilla liv då.. Inte så mkt nytt faktiskt men jag har det trivsamt!
Det är mycket fokus på viktnedgång just nu då jag har en vikttävling med Camilla (ni vet nog vem hon är by now). Straffet är att förloraren storstädar hos vinnaren. Båda kan vinna om man når sina mål och då ska våra män bjuda oss på eurovision nästa år och stanna hemma med kidsen. Så nu är det noga med vad som slinker ner i magen. Jag har egentligen bara ett delmål att nå fram till då Camilla bara tampas med de sista kilona. Så fredagen 13 juli har vi målet.
Jag ska då ha gått ner 5 kg.

Inte så skoj läsning kanske men nu har jag dessutom skrivit det här då blir jag mer peppad att lyckas.

Lite bildexempel på mat hihi.

Härom dagen fick John prova att äta själv. Ja bestick var onödigt tyckte han.
John har oxå börjat mata hundarna från bordet. Svårt att säga nåt för det är så sött. Ett kex till sig själv i ena handen och ett kex till hundarna i andra handen. Han skrattar gott när de slickar och naggar på kexet i handen. Han väger nu 8805 och är 72 lång.

Lite bilder på John.

Kraaaaaam

5 kommentarer:

  1. Tävlingsmänniska som du är så kommer du att greja det galant. Tror verkligen inte att du kommer att behöva storstäda hemma hos Camilla!

    Omeletten så grymt god ut. Den vill jag veta exakt hur du gör. Jag vill också göra en sådan i mitt omelettjärn!! Ja, det andra såg givetvis också gott ut :o)

    Ha en superbra solig dag!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. All mat såg grym ut, orkar dock inte tänka på vikten så jag kommer inte att vara delaktig där tyvärr. Det är så mycket ändå! <JOHN är grym han med ;o) Men att ha det tålamodet att se honom eller någon annan äta med händerna, haha, det hade jag aldrig orkat med!!! Du är tålmodig du!

    KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Då hejjar jag på dig, högt och ljudligt, tänk vad härligt att få huset städat!

    söta söta John, skulle gärna äta upp honom.

    SvaraRadera
  4. Maten såg väldigt god ut, så jag kan inte tycka synd om dig även om jag förstår att det är jobbigt ibland!! duktig du är och heja heja. Håller tummarna på dig!
    John e ju för söt den lilla prinsen, tror nästan aldrig jag sett ett kort på han där han inte är söt. Förstår att han gärna äter med händerna även om man som förälder hellre kanske ibland ser att en sked eller gaffel används fniss!
    kram och ha en bra dag, Anna

    SvaraRadera
  5. God mat men en ännu goooooodare John. Lycka till, du grejar det! Kram mamma

    SvaraRadera