måndag 4 april 2011

Tröttmössa!

Bilden visar hur mitt humör svänger (allt kan ske inom samma minut). En bild med Kalle i tårar saknas. Jag har ingen energi. Jag orkar inte ligga i sängen men jag orkar inte göra nåt annat. Renoveringen hänger som ett svart moln ovanför mig fast jag egentligen inte behöver göra så mycket. Jag ska bara flytta saker från ett ställe till ett annat.... men just nu känns det som att jag ska flytta berg. Jocke är snäll även om jag förstår att han tröttnar på mig när jag släpar fötterna mellan rummen och ibland fastnar som en apatisk människa och bara stirrar på vad han gör.

I lördags lyckades jag dock att ta en 2 timmars promenad med vovvarna och sen städade jag övervåningen ordentligt (någonstans vill jag ha ordning) men det var ju egentligen fel fokus men jag trivdes bättre när det doftade citron hemma och inte byggdamm. Sen somnade jag kl. 21.

Igår hade vi dock en jätte skön dag. Jocke jobbade ju i lördags så han ville ha lite paus, så vi åt frukost i sängen och sen tittade vi på olika dokumentärer på tv4 fakta till kl. 16.30 (hundarna fick ju naturligtvis gå ut mellan varven). Sen fixade Jocke fog i lilla toan och slängde ut köksgolvet och jag packade kartonger med porslin och annat skräp vi har i skåpen.


Denna vecka kommer köket och vi har inte hunnit färdigt med det som skulle vara klart.

Vi har ju inte bråttom men man vill ju inte leva så här jätte länge.


Positivt:

Jag fick svar på mina blodprov idag och jag har inte HIV, inte Hepatit, inte syfilis. Jag har ett fantastiskt lager med järn i kroppen. Så mycket bättre kunde det inte bli sa min BM. Skönt!


Denna vecka: Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan. Nu väger bebisen 50g och är 9-10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare.Bebisen kan suga på tummen och i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.


Sorry för allt klag men ibland måste man få ur sig lite!


KRAM

4 kommentarer:

  1. Du får klaga huuuur mycket du vill bara jag får veta statusen från vecka till vecka. Det är underbart roligt! Usch den där tröttheten minns jag, den är lite jobbig och man känner så såååå tråkig gentemot sin partner framför allt men det går över, tycker det var värst i början ändå! Roligt att höra av dig som sagt :o) Massor med kramar från mig, KRAAAAAAAAAAAAAMIGENANN

    SvaraRadera
  2. Usch vad det är trist och jobbigt när man inte orkar någonting och inte har lust med något över hvuudtaget!!! Zzzzz Det lät väldigt skönt att titta på dokumentärer en hel dag :o)

    Tänk vad den växer.. superkul att få följa med utvecklingen!!!

    KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte föreställa mig att gå igenom all renovering och samtidigt vara gravid, men det måste vara hemskt med alla lukter och damm, och trötthet Jättespännande med alla detaljer kring veckorna, nu är den ju jättestor!!! Fattar inte hur det går till. Jocke är ju grym son fixar så mycket så snabbt han också. Ni bygger ju bara på lite olika saker. KRAaAm siss y

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att vara pigg när det pågår så mycket i och omkring en. Ni är duktiga som fixar allt. Nu behöver vi sol och värme så kommer nog humöret igång igen. Det är lättare när man kan pyssla och ha dörren öppen så man kan få lite vårluft samtidigt. Du ska se att det snart vänder. Ha en jättebra dag, Kram, mamma

    SvaraRadera