måndag 11 april 2011

Kök och v 16

I helgen när Jocke var borta fick jag i uppgift att tömma det sista ut kökskåpen (porlin och kastruller m.m.) medan han var borta på träningsläger. Jag har skjutit och skjutit på detta och nu var det min sista chans. Jag gjorde lite, ytterst lite i lördags. Tror kanske en skål bytte plats. Men igår när jag kom hem efter att ha tankat energi på Karros uteplats med en trevlig lunch gick jag lös totalt i köket. Jag tömde alla skåp och efter det var klart var jag fortfarande pigg och då greppa jag tag i kofoten och slog sönder hyllor och fick ut tre skåp genom köksfönstret. Jag kände mig som He-Man. Slet bort de sista golvplankorna och även de for ut genom köksfönstret. Ja jäklar säger jag bara. När Jocke kom hem gick han in i köket och jag tror att han blev lite impad faktiskt. Han ropade högt hur duktig han tyckte jag varit. Själv låg jag då utslagen i sängen med värk lite här och var. Man är ju inte 25 längre. =)
.
Annars har jag haft två mysiga middagar med familjen CastGöran. Det är ju så trevlig att få sitta till bords och dessutom i trevligt sällskap.
.
Här kommer en bebisuppdatering:
.
Din bebis är nu ungefär 80 gram och 11-14 cm stor! Det är inte bara forstret som växer, utan också livmordern och moderkakan blir större för att kunna försörja utrymme och näring till ditt växande barn. Bebisen kan nu ripa med händerna, sparka och till och med göra kullerbyttor! Huvudet är nu upprätt och i ansiktet utvecklas muskler som gör att den redan kan grimasera, som till exempel kisa, rynka pannan och öppna munnen. Skellettet har nu tillräckligt med kalcium för att synas på en röntgenbild. Naglarna är välutvecklade och benen är längre än armarna. Då fostret rör sig allt mer och allt livligare så kan du möjligen börja känna dessa rörelser i magen. En del kvinoor säger att det känns som gaser eller att magen kurrar. Om du inte känner bebisens rörelser ska du inte oroa dig, eftersom det kan dröja upp till vecka 20 innan du känner något.
.
Das war alles!!!
.
Ha en bra dag!
.
KRAM

4 kommentarer:

  1. Kul att få se bilder på köket, tack, det är så roligt för oss som inte är där! Ja tänk snart kommer du att kunna känna Räkan. Jag kände v 16-17 med Adam, rätt så tidigt sa de då. Men va coolt det är första gången. Man fattar nästan inte vad det är. Jag minns det som igår, men endast med Adam. De andra har jag tyvärr glömt första gången med. KRAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Riktigt duktigt jobbat med rivning och packning av köket!!

    Häftigt med att du snart kommer att känna något. Tänk, jag minns också Thor men icke Birk.. lustigt att man kommer ihåg första barnen men sedan glömmer resten... HA HA

    KRAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Ååh vad duktig du var så tömde allt OCH sen smashade lite skåp! Jag är imponerad!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var starkt jobbat av dig att få bort det där, tror du kände dig lite nöjd efteråt. Vad skönt när allt är på plats sen, och lite lättare blir det ju nu när man faktiskt kan ha dörren öppen.

    SvaraRadera