måndag 18 april 2011

Ja då är det vår....

Vilket härligt väder vi har fått njuta av i helgen. Jag älskar när man kan smita ut utan jacka för första gången. . I fredags var jag på Friday's och åt med en kompis. Alltid lika gott! I lördags på dagen var jag ute och krattade tomten. Ariel försökte hjälpa mig att dra upp rötterna till buskarna som vi vill ha bort och hon kämpade stenhårt men fick inte loss de största rötterna. Däremot kom några grannar ut och tittade på när hon jobbade medans jag krattade. De skrattade åt henne och frågade om de kunde låna henne sen när de ska ta bort sina buskar. Här satt jag och njöt en stund efter mina sysslor i trädgården. Sen var det grillkalas hos Sara, väldigt gott och väldigt trevligt. Jag blev så mätt så mätt. Det var inte första grillningen men första i samlat sällskap och det gör ju allt mycket godare och trevligare. . Jocke rev ner skåpluckor och resten som jag inte hade orkat igår. Nu är det bara diskmaskinen och skåper med vattenledningarna kvar och det ska vår kära granne få hjälpa oss med. Tydligen så jobbade man inte med ballofixer på 70-talet. Man börjar bli smått less på att bara vara i sovrummet men Ariel tycker att det är tokmysigt.

Känns som att min inlägg inte hänger samman så bra men bättre än inget.


Vecka 17 . Vikten har fördubblats på bara två veckor och nu väger ditt barn ca 100 gram. Längden från topp till tå är mellan 14-16 cm vilket motsvarar din hans om du spretar med fingrarna. Stora förändringar är på gång! Fostret börjar nu bild livsviktigt underhudsfett, något som fortgår fram till förlossningen. Underhudsfett är viktigt för att reglera kroppstemperaturen och för ämnesomsättningen. Vid den här tiden består din bebis vikt av ungefär 85% vatten och ett halvt gram fett. Armar och ben är nästan fullt rörliga. Ögon och öron har nära nog fått rätt placering och bebisen liknar allt mer en människa. . KRAAAAM

5 kommentarer:

  1. Styckesindelningen funkade inte idag. Grrr det blev som det blev!!!

    SvaraRadera
  2. Jag ser även fram emot att sitta i dessa möbler i sommar och sippa på nåt kallt o dricka! Åh hoppas att det blir en bra sommar! Så att vi kan sitta ute mycket! Nu växer Räkan ordentligt...KRAMANN

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt med uteplatser i solen :o)

    Räkan är ju jättestor nu ju!!! Spännande!!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Kotten är ju verkligen miniliten jämfört med stor-Räkan... :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart att du kan njuta i trädgårdsmöblerna nu när solen värmer och ska så göra i Påsk. Förstår att Ariel gillar att du finns med i sängen hon är en riktig myshund. Det är nu det händer jättemycket med Räkan. Boxning och sparkar när det finns utrymme för att fara runt. Härligt att ni mår bra. Puss o kram, mamma

    SvaraRadera