fredag 30 juli 2010

Tänkte chocka med ett inlägg!!!

Idag är ingen vanlig dag nä för det är min sista arbetsdag... iallafall på 4 veckor. =)
Jag har längtat men det har inte varit så besvärligt på jobbet så det har inte varit olidligt iallafall! =)

Jag hoppas nu att solen kan visa sitt vackra ansikte för mig på semestern.
Jag har ju en ny lounge att hänga i men det kräver bra väder (inte regn dvs).



Semestern börjar med besök från Trollywood, närmare bestämt får vi 8 nattgäster i helgen. Hur vi ska få plats vete gudarna men finns det hjärterum finns det stjärterum. Imorgon om vädret håller ska vi till Grönan och roa oss. Jag ska slå till på ett åkband så får vi se om jag får valuta för stålarna. =)

De två första veckorna på semestern är helt oplanerade utan vi gör det som vädret tillåter eller som vi har lust med (spelkväll, picknick, Barnaby, båttur, Muskö), det känns riktigt skönt. Mjukstart!
Den 15/8 åker vi till Rom i fyra dagar. Det ska bli spännande att se allt vad Rom har att visa upp. Sen är vi hemma i tre dagar och packar om för en vecka i Skottland tillsammans med Christina (Jockes mamma). Det blir nog en kraftig kontrast till Rom med sina highlands och gröna vyer. Det blir massa golf och jag följer kanske med på någon runda mest för att se landskapet. Jag tänker mig att jag på egen hand kan ta lite sightseeing i städerna vid golfbanorna eller kanske någon golfklubb har ett spa.
Sen ska vi givetvis besöka ett Whiskeydestilleri.

Vårt kök är nästintill klart så det blir ett foto på det när alla luckor är på plats.
Jag har inte tagit någon före-bild så jag hoppas att ni minns hur olivgröna luckorna var.

Datorn följer med hem på semestern så det kan eventuellt tänkas att jag blir bättre på att blogga. Jag lovar dock inget. =)

Nu ska jag städa skrivbordet och sen gå på lunch... sen ska det fikas med paj och sen åker jag hem... NEJ jag är inte kommunanställd det är bara lite lugnt under sommaren.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Hurraaaa för din semester!!!! Det kändes som om jag var inräknad i en del av dina punkter, dvs spelkväll, picknick, Barnaby och Muskö... :o) Lovley!! Rom kommer säkerligen vara underbart och Skottland vill jag inte ens tänka på... är grymt avis på att du ska till Skottland. Det är en dröm jag har att NÅGON GÅNG åka dit!!

    KRAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Fan så snyggt ni har i er lounge, den slår Manubai när som helst!!! Skönt att du äntligen får gå på semester du också! Väldigt skönt med 2 veckor oplanerat och sen härliga resor framför er. Cool som attans med Skottland, det skulle jag också vilja uppleva. Rom är fantastiskt, hoppas ni också tycker det! Grattis till semestern och JA du lyckades chocka mig med ditt inlägg, ha ha! KRAM ANN

    SvaraRadera
  3. ha ha kunde inte låta bli att skratta åt ditt inlägg om kommunanställd, förstår vad du menar! ;) supersnygg lounge by the way, ja nu håller vi f-n tummarna för sol - nu har det varit mulet och regnat några dagar, enough! / kram kram A

    SvaraRadera
  4. När ska vi grogga i soffan....?

    SvaraRadera
  5. Det ser väldigt trivsamt ut, där skulle man inte bara kunna grogga, utan även krypa upp och sitta och läsa en varm dag.

    SvaraRadera