torsdag 15 juli 2010

Sommar

Va jag blir glad av det här vädret vi har. Det spelar ingen roll att jag är på kontoret (även om jag givetvis hellre skulle ligga i hängmattan). Jag hoppas att detta kommer att hålla i sig även när jag har semester.

I onsdags efter en mysig kväll med Barnaby hemma hos Siss S kom jag hem och det var så varmt hemma så jag höll på att smälla av. Jag var ändå förvånansvärt pigg och fixade och donade hemma lite. Men kl. 00.00 var jag nära kollaps i värmen så jag och Jocke plockade med oss vovvarna ner till H-by strandbad och tog ett nattdopp.
Det var såååå ljuvligt. Och vovvarna tyckte att det var toppen att få simma med oss.
Det satt ett litet gäng "ungdomar" och spelade gitarr och sjöng vid bryggan så det ekade ut över vattnet. Jocke trodde först att det var en konsert i närheten. De var riktigt duktiga och det kändes så otroligt somrigt!
Jag ville aldrig gå upp. Sen sov jag som en prinsessa hela natten! Jag ville göra om detta igår kväll men då var det lite svalare ute så jag fick inga värmeanfall. =)

I helgen ska vi plocka ner våra skåpsluckor och måla dom vita. Vi hade väl egentligen tänkt att riva ut rubbet och köpa nytt kök, men det får bli ett senare projekt (det kostar ju lite). Vi gör en tillfällig lösning, jag har ju nya dörrhandtag sen ett halvår tillbaka som borde användas. =) Jocke ska plocka hem en spraygrej från jobbet så vi kan sprutlackera luckorna. Det går kanske lite snabbare då oxå. Det ska bli regn till helgen har jag hört och då passar väl detta perfa.

Nu har Charlotte precis satt sig på flyget. Guuuud så härligt! Just den där känslan att nu är man på väg!!!!

Nu ska jag snart eftermiddagsfika på takterrassen.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt med ett nattdopp!!!! Låter spännande med luckorna. Kul med lite förändring.

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja va mysigt med nattdopp. Det vågar man ju inte här tyvärr, om det inte är i poolen då förstås. Mysigt att få bada med hundarna!!!KRAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera