måndag 7 juni 2010

Gott o blandat

Just nu är vädret så fint här hemma!!! Jag vill bara vara ute och njuta, men man måste ju dra sitt strå till stacken lite och jobba oxå.

I fredags var jag och en kollega och shoppade på lunchen, när vi skulle äta så tog vi bara första bästa café vi hittade. Men jisses vilken fullpott. De hade riktig husmanskost på menyn. Jag valde strömmingslåda med hemlagat potatismos. När jag fick min tallrik hade de även gjort iordning en lite knäckemacka. Ja ni ser ju på bilden.


I lördags mötte jag och Ariel upp en kollega för att spana in en annan kollega som sprang Stockholm Marathon. Solen sken på oss men det var lite svalare i luften, skönt dock för löparna.
Vi lyckades se vår kollega båda varven. Han var grymt duktig!! Vi var båda mycket imponerade av insatsen. Ariel var nyfiken på allt och alla. Fick hon skulle hon hälsa på alla hon mötte.
Det var barn framme och slängde sig runt halsen på henne och hon var så snäll och lät dom hålla på. Det hade ju varit lättare för mig att ta med Alisa men jag tänkte att Ariel behövde tränas lite.
Alisa var hemma hoss Siss s och roade sig. Birk hade varit ute med henne tre gånger och varit duktig och plockat upp efter henne. Båda vovvarna sov väldigt gott på kvällen.

Igår var jag med Jockes jobb i Hagaparken på picknick. Det var trevligt och gott. Sen mötte vi upp Siss S med fam och firade Siss Y och M på deras takterass. Väldigt gott med paj och glass.
De har gjort iordning lägenheten så fint så det kommer gå så bra med försäljningen.

Nu är det alltså måndag igen och denna vecka är proppad med aktiviteter. Idag ska jag möta Sara (fd kollega) på picknick, imorgon ska jag träffa Karro o Cattis (Cattis åker tillbaka till London på måndag), onsdag ser jag mycket fram emot för det är ingen vanlig dag nä det är Thors födselsedag, på torsdag har vi grejer med jobbet som jag inte vet när de slutar men kl. 19 ska jag möta grannen för ett Boxpass på Sats (det är riktigt kul). På lördag är det äntligen dags för mamma och pappas julklapp. Jag har inte varit på Tom Tits så det ska bli jätte skoj och det är mysigt att träffa nästan alla syskon och syskonbarn och umgås hela dagen!

Dags att ta i lite på jobbet!

KRAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Oj oj vad mycket du har omkring dig hela tiden. Men det låter väldigt trevligt allting. Din måltid såg grymt svensk och god ut! Tom Tits blir ju toppenkul, hälsa alla från oss!!! KRAAAAAM obs! Jag åker till KL först i morgon!!!

    SvaraRadera
  2. MEN vilken fullspäckad vecka.... oj oj... Tur att alla grejor var trevliga grejor!!! :o)

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Härligt med mycket att göra, speciellt när det är många roliga saker! Svenska sommaren är verkligen underbar så man får passa på att njuta (genom att åka till regniga Thailand en månad... haha!)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vecka du har framför dig. Kul med alla aktiviteter. Det skulle ha varit roligt att se Ariel vilja hälsa på alla, förstår att hon sov gott när det var sådan rörelse på alla för henne att titta på. Vi laddar inför lördagen. Men vi ses redan på onsdag för att fira Thor.
    Kram mamma o pappa

    SvaraRadera
  5. Men vaddå?! Har du inte varit på Tom Tits? Jag åkte dit med fritids i en SL-buss. Var inte du med då? Sen åkte jag dit på högstadiet också med biologin. De gör ju om en massa hela tiden så det blir en ny upplevelse varje gång. Det är faktiskt kul där! Men vi ses imorgon hos Thor! Kram Siss Y

    SvaraRadera