tisdag 22 juni 2010

En vanlig dag

Nu är det snart midsommar och jag har längtat så! Jag ska se över lite packning redan idag tror jag.

Måste skriva om en liten rutin jag har upptäckt att vi har hemma. Samma visa varje morgon.
Min väckarklocka ringer och jag snoozar 6 ggr. När jag sen väl går upp så smiter jag in i duschen på en gång. Samtidigt som jag gör det så hoppar Alisa upp i min del av sängen och Ariel tar plats på golvet precis utanför badrummet. De ligger så tills jag är klar att gå ner och gå ut med dem. Jocke ligger förstås och sover en stund till. Men det är en ganska söt rutin. Ibland blir det dock lite tokigt om jag går upp på toa tidigt på morgonen innan väckarklockan ringt för då gör vovvarna likadant och då måste jag säga till Alisa att hoppa ner och Ariel kommer med slokande huvud tillbax in i sovrummet.
Ariel har dessutom lärt sig att det vankas mat efter morgonpromenaden så ofta springer hon hem i förväg för att Jocke häller upp maten medans jag är ute.

Här är ett par bilder på hur de ligger och väntar på "gå ut" på morgonen!




Inser att det här blogginlägget är en aningens hundfrälst men det gör inte så mycket!
KRAAAAAAAAAAAAAM

3 kommentarer:

  1. De är ju för söta de små hundpluttarna :o)

    Snoozar du SEX gånger... Herre, själv flyger jag upp vid första galningen (golet, ... öh, vad säger man - första gången min tupp-klocka gal...).

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Det gör inget att det är hundfrälst, det kommer ju från mig ibland också! De är för söta de där två! Saknar dem massor! KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Mycket söt morgonrutin och så söööööta hundar, glad att dessa är med på midsommar!! / Kram kram A

    SvaraRadera