fredag 5 februari 2010

Skrivkramp

Usch jag har inte plitat ned en enda rad denna vecka. Jag har inte fått ur mig något alls när jag tryckt på nytt inlägg. Men jag kan väl berätta lite smått o gott från veckan tänkte jag.

I helgen som var så var det ju röjning och det har jag redan skrivit om så det räcker med att säga: 10 sopsäckar med kläder och lakan att slänga, 16 sopsäckar med saker vi inte använt sen Gustaf Vasa blev kung. Det hela tog 3 dagar... bläääääää.
Men belöningen kom således i tisdags när jag på morgonen släpper in två städerskor hemma.
De skulle storstädas. Kl. 11 ringer min kontakperson på företaget och säger att de behöver 1,5 timme till att städa. Inga problem vi lägger den extra tiden i timbanken så jag behöver inte betala för det nu utan kan kvitta mot timmar någon annan gång.

När jag kom hem stod jag en stund vid bilen och spanade in i köket. Jag vågade nästan inte gå in. Jag var rädd att jag skulle bli besviken. Jag öppnade dörren och som vanlig mötte Alisa mig i dörren men det var något mer som mötte mig.... DOFTEN AV RENGÖRINGSMEDEL!!!!
Herre vad rent det var! Jag tror inte att jag haft så rent någonsin tidigare.
Det var en fröjd att gå från rum till rum och dra med fingrarna och se hur rent det var överallt.
Jag har gjort helt rätt val. Jag firade med att laga färsk pasta med carbonara och en efterrätt bestående av Hallon- och Fläderpaj med marzansås. Jag tittade inte en minut på tv den kvällen utan strök bara runt med ett leende på läpparna.

I onsdags mötte jag mamma efter jobbet och vi gick och åt på Helenes Krog (eller Sitting Bull som det tydligen ska heta framöver) det var jätte mysigt och jätte gott. Vi pratade massor och hade verkligen jätte trevligt. Något vi borde göra oftare!!!! =) Jag åt Sirlion Steak och mamma åt en pasta.

På torsdagen efter jobbet åkte jag och bytte bil med Jocke för att jag skulle hjälpa Cattis att flytta saker nu när hon ska byta land. In med skåpbilen till stan i värsta snömodden. Vid trottoaren var det 2 dm slask så jag blev dyblöt om fossingarna. Det hela tog ca. 2 timmar vilket vi är väldigt nöjda med. Efteråt gick vi till ett jätte mysigt café http://www.vurma.se/ och Cattis bjöd mig på mat som tack för hjälpen. Jag åt hemgjorda köttbullar med lingon och potatismos. Smaskens kan jag säga!

Och nu är det fredag och det känns i hela kroppen. Solen strålar ut och skulle det inte vara för snön skulle jag säga att vi har vår i luften.
Ikväll skulle jag gått ut med en kollega men hon är krasslig så det blir inget. Det blir en kväll med lite vin och "låt oss dansa" i sann fredagsanda. Om sannineng ska fram så blev jag nästan lättad att jag inte skulle ut. Jag är lite seg!

Imorgon är det middag hemma hos Siss S, jag ska göra efterrätten och har tagit ut massa recept men har verkligen svårt att välja vad jag ska göra. Vill ju testa något nytt.

Nu tillönskar jag alla nära o kära en trevlig helg! (jag är ju en av dem som har blogguppehåll på helgerna... hahaha)

2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att få ett litet axplock från din vecka! Mycket god mat och trevliga möten, städningen var ju härligt, att det vart så bra!!! KRAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Låter som en jäkligt fullspäckad, men rolig vecka!! Förstår att det måste ha varit sååååå skönt att komma hem på tisdagen och allt bara var skinande!!! LJUVLIGT!!!
    KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera