måndag 28 maj 2012

En vanlig måndag i maj ..... Näää

...för det är ingen vanlig dag, det är Charlottes födelsedag!!! Och bra har du det oxå i Barcelona! Stort grattis till dig kära lillasyster!!!

Idag hade jag egentligen inget planerat eftersom jag inte visste hur trött och konstig man skulle känna sig. Men John somnade 19.20 igår och sov till 05.40 vilket jag känner mig nöjd med. Vänner har vittnat om barn som vaknar kl 02 på natten en vecka efter hemkomst och tyckt det är morgon. Tack John!
Hur som helst var dagen ett blankt blad tills Camilla (och Olivia) hörde av sig och ville ha sällskap. Vi var inte sena på att haka på det.
Vi möttes upp och promenerade till Vällingby och åt lunch och tittade lite i affärer. John fick ny huvudbonad. :)
Väldigt skön och trevlig dag.

Nu börjar en ny era igen efter tre mumsiga veckor och några extra kg med hem så är det nu dags att ta mig i kragen.
Blir ingen speciell diet utan bara en tanke på vad jag stoppar i mig och ut och röra på mig. Skynda lagom är mitt motto! :)

Nu är jag trött igen även om det är bättre än igår kväll. Känns fortfarande konstigt och tomt. Plockade i lite kläder och luktade på Johns lilla baddräkt och doften fick tårarna att bränna i ögonen. Tänk egentligen va hjärnan är bra på att koppla ihop saker, som dofter till känslor och minnen. Nu ska jag inte svamla vidare.

Kraaaaaaaam

8 kommentarer:

  1. Men det var den sötaste mössan på den sötaste babyn!!! Riktigt cool!!! Maten såg förvivlat god ut också, skulle gärna ha intagit den måltiden! Här har vi just vaknat efter en lugn natt med lilla Ayla. Hon har skött sig strålande måste jag säga...so far!

    KRAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Vilken fin keps och så bra han passar i den. Tröttheten kommer nog att vara några dagar men det är bra att hålla i gång så ställer man snabbare om sig. Ja, Johan är väl jätteduktig som redan sover och är vaken. Han ställer om sig snabbt. Fy vad kallt det blivit igen det måste kännas jättekallt för er som kom från värmen. Ha en toppendag, kram, mamma

    SvaraRadera
  3. Glömde att påpeka att Tobbe var ju med på biljardturneringen i lördags på Sportsclub, den Marcus skulle varit med på. Tobbe gick och vann hela skiten o gissa vem som inte uppskattade detta, haha. Bara att läsa.....

    KRAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Supersöt keps!!! Han passar perfa i den!! Vad skönt att han bjussade på en så bra natt på en gång. Jag hoppas att denna natten också har varit bra så att ni kommer tillbaka på banan snabbt. Maten såg ljuvlig ut!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  5. Mycket söt huvudbonad, och som vanligt assöt kille i denna!
    Förstår att det måste kännas märkligt att komma hem och lite sorgligt att lämna familjen där nere.
    Skönt i varje fall att ni kom hem till vår/sommar och inte vinter!
    ha en fin dag kram kram A

    SvaraRadera
  6. Men Jesus och herregud vilken underbart söt huvudbonad, nu längtar jag efter att få krama John så där hårt (som man aldrig gör, men man vill :-) )

    Fick tårar i ögonen av att läsa att du fick det *S* hur blödig är man då på en skala.

    SvaraRadera
  7. TAACK FÖR GRATULATIONERNA! Å jag älskar gubbhattar. Den här tog priset! Kram Siss Y

    SvaraRadera
  8. Men vaddå, har jag inte kommenterat? Vad knasigt.. John var suuuupersöt i kepsen!
    Men allt klär en skönhet :)

    Ni glömde en sked här senast, men jag antar att ni klarar er till vi ses igen.

    Kram

    SvaraRadera