fredag 26 augusti 2011

Fredagspladder

Så var denna låååååånga vecka vid sin höjdpunkt.. helgen! Så skönt. Jag vet inte varför just denna vecka känts så lång men vissa veckor är väl bara så.

Nu har jag bara 2 veckor kvar innan jag släcker datorn på jobbet för ett långt tag framöver.
Det kommer att kännas mycket märkligt.

Igår var jag hos barnmorskan igen för rutinkoll. Lillskrutt ville absolut inte vara stilla när hjärtat skulle lyssnas på. Min barnmorska skrattade för de lät mest som att nån försökte sig på att göra hip hop-ljud i micken (ni vet typ beatbox eller vad det heter). Men efter en stund så kunde hon iallafall konstatera att hjärtat slog på som det ska i vanlig takt! Mina levervärden som hon var lite orolig för tidigare för att mina fötter har kliat var bra så ingen fara där.
Det rullar på och imorgon går jag in i v. 36. Jag fuskar lite med infon så ni får v 36 info redan nu.

Barnet:
I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33,5 cm. Moderkakan börjar åldras. Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst. Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.

Idag ska vi åka runt och inhandla för att börja göra iordning barnrummet i helgen. Tapetklister, matta och eventuellt skötbord från Ikea.
Vi har fått hem spjälsängen i veckan och jag har beställt tyg till hissgardin som mamma så snällt ska sy.


Spjälsängen Troll Lux Dropside

Tyg till hissgardin Moln av Gunilla Axén

Tapet från Charlotte med mumin (blir fondvägg vid fönstret), passar perfa tack Charlotte!



Matta gröna ryamatta



Det blir lite som himmel med moln och en grön matta som gräs... jag tror det blir fint.

Lite hyllor ska upp oxå och en byrå måste på plats till hans kläder. Får se om det köps byrå på Ikea oxå.

Jag ska givetvis ta lite före och efterbilder så ni får se hur det blir.


Nu är det snart dags för lunch här på jobbet. Undrar just vad jag ska hitta på att äta!


Ha en skön helg!!!!


KRAAAAAAAAAAAAAAAM



























5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt och spännande.... jag blir faktiskt lite avis på allt pysslande som ni får göra där hemma nu... härligt!!!!! Nu fick jag lite fjärilar i magen :o)

    Ha en mysig helg!!!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt att fixa i ordning allt! Jag har börjat tvätta kläderna till vår lilla groda men längre än så har jag inte hunnit. Coolt att bebisen i v 36 är nästan exakt så stor (liten) som jag var när jag föddes i v 41!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli jättefint tror jag. Färgglatt men inte rörigt. Jag älskar grönt!

    SvaraRadera
  4. Detta känns näst intill overkligt för mig. Tänk din lilla baby är nu nästan lika stor som när Adam föddes i v.37. Lika lång men lite fett till så....åh va jag är avis på alla som är runt dig just nu. Jag vill ju också!!!!! Skönt för dig att sluta jobba alldeles snart. Det är du verkligen värd.

    Snart måste jag nog få träffa dig på skypen och titta på dig lite!!!

    KRaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Åh vad tiden går fort. Vi måste sätta igång med att sy hissgardinen i helgen som kommer. Härligt att ni har kommit igång med bestyren i barnkammaren. Det ska bli spännande att se. Färgerna är jättefina. Ha nu en bra vecka, vi hoppas den går fort. Kram kram, mamma

    SvaraRadera