söndag 27 mars 2011

Söndag

Har ganska nyligen kommit hem från en trevlig brunch med fam CastGöran.
Jag och Jocke var där redan igår. Vi har ju inget kul kök att äta i just nu så det var perfekt. Gott gott med våfflor, äggröra, prinskorv ja allt som hör till.

Jocke jobbar på här hemma. Nu är klinkers lagda i hallen, fog ska till så är det klart.



Jag bistod med att lägga fram de vita små korsen. Påminner lite om en av de Amerikanska kyrkogårdarna från ww2... Eller det är nog bara jag som tycker det. Hehe!

Snart kommer Magnus över och hjälper Jocke att lägga golv. Jag är såå tacksam för då dövas mitt samvete något. Min förkylning är kvar men bättre men jag blir snabbt trött så jag gör det jag är bäst på, gömmer mig!

Klev in i vecka 14 igår och tycker nog att det rullar på bra.
Så här står det om v. 14:
Bebis
Din bebis är 8 cm och väger ca 25 g. Bebisen är ungefär lika stor som en tennisboll. Nacken och halsen börjar bli så starka att bebisen kan hålla upp sitt huvud. Nu är alla kroppsdelar så pass utvecklade att man kan se vilket kön bebisen har.

Har gjort en liten gissningslek här bredvid som jag hoppas att ni gissar i.
Svaret kommer 4 maj så ni har en stund att gissa på! :)

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram

5 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så snyggt där hemma, jättekul ska det bli att se i sommar, det har jag säkert sagt förut men det säger jag igen. Ja det är så spännande så jag dör tills den 4 maj, så kul att vi får en rapport varje vecka, det hoppas jag att du fortsätter med! All kärlek till dig och Räkan, och till Jocke också förstås! KRAAAAMANN

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår bättre idag och att du kom iväg till jobbet :o)

    Hoppas vidare att de han mycket med golv igår så att det blir klart snart..

    Kul med rapporter om räkan. Tänk vad stor räkan är nu!! Otroligt!!!

    KRAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Räkor och persikor och tennisbollar, vad är det egentligen du har i magen *S*.

    Det kommer bli så fint så, cyklade förbi uppe på gatan igår och försökte kika in, men jag såg inge vidare.

    SvaraRadera
  4. Det ser spännande och lyxigt ut med golvläggningen. Vi får nog åka ut på en inspektionsrunda snart. Ni är så duktiga. Jag hade en toppenhelg i Rom. Varmt och gott.
    Kram på er alla, mamma

    SvaraRadera
  5. Ser jättefint ut!!! Härligt att ni kommit så långt redan! Det ska bli spännande det med irl. Funderade ett par gånger var irl betydde... Med var så länge sedan jag såg den förkortningen. Kram på dig siss y

    SvaraRadera