torsdag 17 mars 2011

Nu är det officiellt!

Ja nu blir ni chockade. Men nu känns det som att jag kan ha lite att skriva om mellan varven.
Igår blev det officiellt på jobbet att vi väntar smått så jag kan blogga om det.
Jag har lagt till en liten ticker i kanten så ni ser vilken vecka och dag jag är i.

För mig är detta självklart jätte stort som ni alla som gått igenom detta säkert förstår.
Nu på lördag går jag in i vecka 13. Tiden går både fort och långsamt!

På jobbet var det väl några av damerna som inte blev helt överraskade utan hade minsann gissat det. Det är ju inte så att jag fått en gravidmage men väl en degmage. =)

Jag har mått sisså där med illamående och extrem trötthet. Men jag tycker mig ana en förbättring på illamåendet även om det ligger och gör sig påmint om jag inte äter när matklockan ringer.

I tisdags var vi på kub-test och det gick mycket bra. Risken för att få ett barn med kromosomavvikelser är 1:15735 och det anses vara väldigt bra.
.
Bortsett från detta så håller vi nu på med att ta tag i renoveringen hemma efter vattenläckan.
Vi har köpt kök på IKEA, vitt klassiskt kök. Billigt som satan... nästan kul att betala..nästan!!!
Köket kommer 5/4 och innan dess ska golv och väggar vara klart och köket utrivet!
Va fint det kommer att bli när det är klart! Men ack så illa jag tycker om oredan som blir nu när det ska rivas golv och sånt. Jag får panik!
.
Det var väl allt jag bjussar på idag.
.
Kram




6 kommentarer:

  1. Åh vad kul! Jag är så glad för er skull!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Ja nu går vi alla i väntans tider, det ska bli så roligt. Vi får väl följa räkan växa under tiden. Kul att ni har kommit igång med köksrenoveringen. Nu är vi alla på gång med något. Må så jättegott. Kram kram, mamma

    SvaraRadera
  3. Hurra vad kul att du har kunnat sagt det till alla nu. Jag är sååå glad. Kraaaasm

    SvaraRadera
  4. SÅ ROLIGT ÄR DET SÅ DET ÄR INTE KLOKT!!! Jag är såååå glad för er skull och så glad för att det finns en liten babyticker att följa, I LOVE sånt där!!! Skönt att det nu är offentligt, alltid lite jobbigt i början när man ska smyga om det!! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM o PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSS och en massa kärlek till er!!!!! Fam. Thailand!!!!

    SvaraRadera
  5. Ja oj vad spännande det kommer att bli, det var så länge sedan det fanns ett litet fantastiskt knytte som man kan sniffa i nacken. Jag längtar oxå efter er bebis :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Ååå... Tack för tidsstickan! Men jag lyssnar gärna på när du berättar vad som utvecklas i magen denna vecka! Å du kommer få berätta det om och om igen, hur många gånger som helst för jag kommer inte att förstå och då måste du ju berätta igen. Du får älta hur mycket du vill. Jag är så spänd och glad för er skull!!! Det blev en konstig kommentar, men du behöver inte be om ursäkt om du tycker att du ältar! Mera bara, mera!!! KRAaAm Siss y

    SvaraRadera