onsdag 23 mars 2011

Förkyld och renovering




Renoveringen här hemma är i full gång. Jocke sliter som ett djur på kvällarna. Här ser ni hallen som är utriven helt. Han har flytspacklat golvet och rivit ner vävtapeten som de som bott här innan har envisats med att sätta upp överallt!

Jag har gått och blivit jätte förkyld så jag håller mig undan för att inte vara i vägen. Jag hoppas på att bli frisk snabbt så jag kan dra något slags strå till stacken.

Min trötthet verkar vara på bättringsvägen och illamåendet har avtagit på dagarna. Så skönt!

Så här står det på minbebis.se denna vecka:
Bebisen är 6,5 till 7,8 cm lång och väger 14 till 20 g. Bebisen är ungefär lika stor som en persika och växer snabbt.
Stressa inte, ta det lugnt och se till att du får i dig näringsrik mat. Mänskliga drag, ögon och öron kommer på sin rätta plats.

Nu ska jag titta på någon av de fantastiska serierna de sänder dagtid!

Kram

4 kommentarer:

  1. Vad duktig Jocke är som härjar och har sig och vad fint av dig att du tog ett kort så vi får se det hela :o)

    Trist att du är så förkyld, jag hoppas att du blir bättre snart. Inte roligt. Mysigt dock att krypa ner i soffan och titta på någon rolig serie.

    Vad kul att få lite uppgifter om storlek och utveckling på räkan!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Heja Jocke va duktig han är!!! Ska blir roligt att följa renoveringen, men inte hälften så roligt som att följa Räkans framart i din mage. Åh det är så spännande, jag vill vara meeeeed! KRAMANN

    SvaraRadera
  3. Oj, här händer det grejer! Vad kul att ni har kommit igång med er renovering. Vi hejar på Jocke som sliter om kvällarna. Spännande att följa interiörens framfart. Sköt nu om dig, ligg i soffan och ge lite fina rop till Jocke när han jobbar. Kul att höra om Räkans utveckling. Kram på er, mamma o pappa

    SvaraRadera
  4. Men herregud vad lång han är,det ser ut som om han inte skulle kunna gå raklång genom dörra. Men vad perfekt att vara så lång när man skall slita och härja, behöver inte klättra upp och ner hela tiden.

    Klappa den lilla persikan lite från tant annette.

    SvaraRadera