söndag 20 november 2011

Sköna söndag!

Idag kan jag verkligen inte klaga på att det är söndag. Jag brukar annars kunna ha lite söndagsångest för att Jocke ska gå och jobba igen.
Men idag har varit en bra dag.
Jocke ställde sig nämligen vid spisen vid 15.30 och började laga mat. Det kanske inte låter så speciellt men han hade plockat fram ett recept från 1945 på slottsstek och det tar sin tid. Vid 16 kom vårt middagssällskap i form av fam Brändövägen. Vi hade spelat in lördagens avsnitt av "Så mycket bättre" och bestämt att vi skulle se det tillsammans.
Till slottssteken serverades pressad potatis, gräddsås ( med bl.a. ansjovis i) morötter (som legat och gottat sig med steken i 2 timmar) och svartvinbärs- och rönnbärsgele. Det var sååååååå gott! Synd att jag inte fotade detta för Jocke gjorde så fin uppläggning oxå. Birk utsåg Jocke till masterchef med två tummar upp!

Sen mös vi i soffan och John låg i Thors knä och storlog!

John har börjat le ordentligt när man roar honom och ibland om han får syn på nåt kan han ligga och le för sig själv.

Helgen har annars bestått av besök av Johns farmor och vi har bara tagit det lugnt.
Johns farfar var förbi och hälsade på en sväng idag oxå. Han hade inte träffat John och det är hans första barnbarn så det var lite speciellt.

Ang Johns vikt så hade han i fredags ökat med 250 g så nu känns det som att han är sig själv igen.

Lite bilder.

Das war alles för idag!

Kraaaaam

7 kommentarer:

  1. Lilla snuttgubben, jag vill gärna veta vikt och längd även nu när han växer. Det är väldigt roligt att höra! SKönt att höra att han mår bra igen plutteskrutten. Söta Ariel, klart hon vill vara med hon också! Igår såg jag Idas pojk på FB, det var kul!

    KRAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Han är verkligen ett litet guldkorn den lilla och skönt att han börjat gå upp i vikt igen!
    Mums - steken lät helt underbart god! härligt, kram kram A

    SvaraRadera
  3. Nämen, jag hade redan lämnat en kommentar här i morse och nu var den BORTA!!! GRRRR va sur jag blir när sånt händer. Jag ville självklart också säga att han är bedårande den lilla plutten och jag älskar varenda bild du lägger ut, även på vovvarna. Va duktig och huslig Jocke är, skulle gärna ha ätit den där ljuvliga steken. Bara att ge sig på ett sånt gammalt recept, modigt!!!

    KRAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Tack för igår. Det var underbart gott och mysigt. Men han är ju för söt med sina små leenden!!! Jag smälte som en klick smör i solen :o)

    Jag har glömt bort vad den där appen hette som mätte dina streckor. Har du lust att sms:a mig den :o) Har försökt att söka, men det fanns ju en hel uppsjö....

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Nu är det något helknasigt på gång, detta är 3;e gången jag försöker kommentera din blogg. Ska det bli samma problem som mamma hade med min blogg för ett tag sedan??? Kommentaren fäster liksom inte??? John är i alla fall en bedårande liten killa som jag är grymt sugen på att träffa och gosa med. Moja in näsan i kinden osv. Du anar inte. Härligt att få se Ariel också, sötnosen!

    Jocke, vilken kille, som ger sig på ett gammalt hederligt recept som slottstek, skulle jag nog inte ha vågat. Hade gärna ätit av den också, mums, älskar gammal hederlig husmanskost!!

    KRAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  6. 4:e gången jag kommenterar din blogg nu, hoppas att det fäster denna gång annars ger jag upp!

    Han är bedårande den lille plutten, jag är så avis på alla som får snusa på honom och får se hans nya leenden på riktigt!!!

    Va otroligt modigt och duktigt av Jocke med att ge sig på Slottsstek. Coolt, vet inte om jag hade vågat/orkat, heja heja den nya mastechefen i släkten!!!

    KRAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  7. Älskade John, han är ju bra för söt!! Ska bli mysigt att ses imorgon igen, det var alldeles för längesen sist :)
    Maten lät helt ljuvlig! Vi åt korv med pommes och räksallad... Haha.

    Kram

    SvaraRadera