torsdag 4 oktober 2012

Grattis John på 1-årsdagen!!!!

Tänk att ett år kan gå så fort!!!
Jag har det två senaste dagarna tänkt jätte mycket på hur det var för exakt ett år sen. När vattnet gick och jag börjar dammsuga, klippa klor på hundarna och måla naglarna. Haha!
Tur att jag fick beröm av en bm på bb för mina fina naglar.
Det pirrar i magen när jag tänker på allt som var då. Smärtan åsido (vilken förstås är nästan bortglömd)!
Ut kom vår lilla guldklimp John. Va han har fört med sig mycket kärlek, glädje och skratt. Vad vore livet utan honom? Jag skulle antagligen vara en piggare människa men inte ens i närheten av så lycklig som han gör mig! Visste inte att man kunde älska en någon så högt som jag älskar John. Detta är en total kärleksförklaring till min son.

Imorse när han vaknade så grät han (som oftast för att påkalla vår uppmärksamhet på morgonen) och vi båda går upp och går insjungandes till honom. Han tystnade tvärt och tittade på oss med stora ögon.
Sen gick vi in till stora sängen och John fick sin välling och paket. Han rev i papperet och visade stor entusiasm. Han fick en skruvmejsel som blinkar m ljud, en bärgningsbil och en bobbycar. Skruvmejseln blev direkt favoriten (så klart den var ju billigast).

Ikväll kommer Farmor, mormor och morfar över på lite middag och givetvis kanelbullar. Men först på dagen ska vi till Vällingby med Mia och Sally. På br-leksaker får man hämta ut en present till födelsedagsbarnet om man är medlem vilket John givetvis är.

Nu är det dags att göra i ordning mig medan John sover lite.

Ha en bra dag!!!

Kraaaaaaaaam

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder, och vilka fina ord. Man ser verkligen hur glad han ser ut.

    Det är en liten guldklimp ni har fått, och tänk att ett år kan gå så fort och ändå kännas så länge, det känns som om han alltid funnits på något sätt.

    Krama honom från Tant Nenne.

    SvaraRadera
  2. Säger som Nenne, underbara bilder och fina ord! Jag vart rörd. Han är verkligen en liten guldklimp och det är svår att förstår att den där glada lilla söta varelsen inte alltid har funnits här!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis till John och även ett litet grattis till dig och J!
    Kram,
    G

    SvaraRadera
  4. Stort grattis i efterskott till världens finaste lilla John!! Hoppas ni fick en fin födelsedag tillsammans. Kram kram Anna

    SvaraRadera
  5. Sötaste raraste John! 1 år gammal eller ung kanske passar bättre. Tänk att det nästan är ett halvår sedan jag såg honom sist, va jag missar mycket, snyft. Såg filmen med Alisa och ägget, underbart!!! Tack för att jag fick se det söta skådespelet! Hoppas ni fick en underbar första födelsedag med er bedårande lille son!!!

    KRAAAAAAAAAAAAAM!!!

    SvaraRadera
  6. Ann, jag tycker ni skall komma hem nu! ;-)

    / Jocke

    SvaraRadera