fredag 10 juni 2011

Nuså!


Jag har känt sparkar ett bra tag nu. Jag känner varje dag och har lärt mig att han reagerar på olika saker. Som när jag ätit, då kör han lite cirkuskonster, eller om jag dricker kallt.
Ibland känns det som han ryser där inne, det vibrerar till.
Jag kan se om jag ligger ner att magen rör sig.
Jag har försökt få Jocke att känna men han säger bara "Det är ju du som andas".
Men imorse när jag vaknade så var Agaton redan vaken tydligen för det var full aktivitet.
Jocke sov men jag tog hans hand ändå och la på magen. Och plötsligt säger han "Jag kände, jag kände Agaton sparka". Bättre än en väckarklocka vill jag lova.

En annan sak som är underbar är ju att fam Thai är i Svedala. Känns som man träffades igår samtidigt som det är svårt att förstå att de verkligen är här. Kanske intas en frukost i Blackan as we speak.

Idag efter jobbet är kalas 2 för Thor och det kommer att bjudas på smörgåstårta. Tur att det tar lite lång tid att göra den här smörgåstårtan annars hade jag nog vetat vad min craving hade varit.

Just det, jag shoppade lite igår. Något så spännande som två par stödstrumpor. Herre va snygg man är men ack så skönt. Jag har så mycket vätska i kroppen att jag imorse såg ut som en zebra med alla ränder från skrynkligt täcke. Från ansiktet och hela vägen ner till fotknölen (som för övrigt är efterlysta). Jag såg tydligt vilken sida jag sovit på.

Vecka 25 imorgon. Och eftersom jag nästan är där är det den info ni får nedan.

Barnet
Barnet kan känna igen din röst och reagerar mer på mammans röst än andra ljud. Ett kortidsminne har utvecklats. Barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan anra är mer stillsamma.
Redan från vecka 23 har bebisen chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta medför komplikationer. Vikt 800 gram.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

5 kommentarer:

  1. Härligt att få vakna av en spark av den lilla figuren, kärlek att veta att det finns ett litet liv där inne som vill ute och att känna det oxå! spännande och sött!!!
    Jobbigt för dig med vätske ansamlingar och det gör det väl inte lättare heller att det är så varmt. ha en underbar dag, kram kram A

    SvaraRadera
  2. Åh tack för ett litet inlägg och en rapport om Agaton, herre att han väger hela 800 nu, grymt! Så mysigt också att Jocke äntligen fick känna en liten spark!!!! Det är som du säger, det går fort nu! Mysigt att vi får chans att ses så pass ofta nu, känns som förr! mmmmm ska bli så grymt med smörgåstårta i afton, kraaaaaaaaaaaaaaaaamAnn

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att han äntligen fick känna Agaton på utsidan :o) Härligt!!! Ja, 800 g.. det är ju jättemycket ju...

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad rörande, blev lite fuktig i ögonvrån när jag läste om sparken. Vilken otrolig grej det är ändå som ni får uppleva tillsammans.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vår lilla groda sparkade på Magnus förra veckan, h*n har legat rätt långt ner och har en punkt som är rätt ytlig som verkar rolig att sparka på.
    Men oftast blir den alldeles still så fort Magnus han bara närmar sig... :) Tokunge!

    Låter fantastiskt med smörgåstårta ikväll!

    Kram

    SvaraRadera